
DECAP-HE
Poglavitni namen projekta DECAP-HE je z vključevanjem različnih deležnikov, ki sodelujejo v procesu visokošolskega izobraževanja izboljšati kakovost in učinkovitost poučevanja in učenja s pomočjo mednarodne izmenjave dobrih praks, njihove analize ter nadgradnje obstoječih in razvoja novih modelov pedagoškega usposabljanja. Tematsko projekt v ospredje postavlja aktivno učenje in razvijanje globalnih kompetenc.
več
DITEAM12
Cilj projekta je zmanjšanje nestrpnosti in nasilja v športu preko spodbujanja raznolikosti, večje inkluzivnosti in enakih možnosti v športnih klubih.
več
EMPATH
Namen projekta EMPATH (Empowering Youth to Engage in Combating Gender Stereotypes by Addressing Toxic Masculinity Patterns and Behaviour) je zmanjšati diskriminacijo na podlagi spola v izobraževalnem sistemu in uvesti perspektivo enakosti spolov v vse oblike izobraževalnih praks.
več
EVROŠTUDENT VII – Socialni in ekonomski pogoji življenja študentov v Evropi
EVROŠTUDENT VII je mednarodna znanstvena raziskava, ki v letih 2019-2021 poteka v osemindvajsetih državah Evrope. V Sloveniji je nosilec raziskave Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Pedagoški inštitut pa je izvajalec raziskovalnega dela.
več
ILSA-PM
Leta 2014 smo uspešno pridobili koordinatorstvo mednarodne raziskovalne mreže WERA IRN- PM (World Education Research Association), ki se na globalnem nivoju ukvarja s tematiko mednarodnih raziskav znanja učencev/dijakov, in sicer vseh tistih, v katerih Slovenija sodeluje in jih zanjo izvaja Pedagoški inštitut.
več
Inovativna pedagogika 1:1
Namen projekta je razvijanje inovativnih učnih okolij v šolskem prostoru. Inovativna učna okolja podprta z IKT omogočajo implementacijo inovativne pedagogike 1:1.
več
InTrans
V projektu InTrans želimo promovirati in izboljševati prakse, povezane s prehodom med različnimi izobraževalnimi konteksti ter naslavljati sistemske spremembe, ki omogočajo mehak prehod. S tem namenom v partnerstvu sodelujemo tudi z Ministrstvom za izobraževanje znanost in šport, ki ima status pridruženega partnerja.
več
Le z drugimi smo
Izobraževalni program Le z drugimi smo je namenjen krepitvi socialnih in državljanskih kompetenc strokovnih delavcev v VIZ. V okviru programa smo pripravili programe izobraževanja na sedmih tematskih področjih (kot v razpisu), ki jih izvajamo v petih seminarjih.
več
me_HeLi-D
Namen pričujočega triletnega Erasmus+ projekta je okrepiti pismenost o duševnem zdravju učencev_k starih med 12 in 15 let. Cilj projekta je razviti in znanstveno ovrednotiti digitalno orodje, ki bo naslavljajo naslednje vsebine (duševno zdravje, pismenost o duševnem zdravju, rezilientnost, čuječnost, iskanje pomoči ter preprečevanje anksioznosti in depresije). Orodje bo razvito v okviru sodelovalnega pristopa s partnerskimi šolami (vključenost učencev_k in učiteljev_ic v razvoj orodja), preverjeno v treh državah (Slovenija, Poljska in Avstrija) in prosto-dostopno v štirih jezikih (angleščini, slovenščini, poljščini, nemščini).
več
Mreža KZK
Mreža za spreminjanje kakovosti Korak za korakom deluje kontinuirano že od leta 2000, v trenutnem šolskem letu je vanjo vključenih 34 VIZ institucij (vrtci in osnovne šole).
več
OBJEM
Projekt se osredotoča na bralno pismenost in razvoj slovenščine. Namen projekta je dvig kompetenc in ravni pismenosti na vseh ravneh izobraževanja.
več
Oblikovanje teoretskih podlag in praktičnih smernic za poučevanje retorike v osnovni in srednji šoli
Raziskava o formalnem poučevanju retorike, zasnova vsebinskih in didaktičnih izhodišč za sodobno poučevanje retorike v osnovnih in srednji šoli s poudarkom na vzgoji za aktivno državljanstvo.
več
Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne zakonitosti v kontekstu migracij
V sklopu projekta bodo raziskane vzdolžne razvojne poti pozitivnega razvoja mladih: identifikacija posameznih in kontekstualnih dejavnikov, ki spodbujajo pozitivne izide na ravni posameznika, šole in družbe in ki lahko preprečijo tvegano ali težavno vedenje.
več
PRIMOKIZ
V Sloveniji bo iniciativa potekala na lokalni ravni, v osmih zainteresiranih občinah, kjer bo vsaka od njih v naslednjih 2 letih razvila strategijo »družinam z mlajšimi otroki prijazna občina«. Preko pripravljene strategije bo promovirala kvaliteten celostni razvoj predšolskih otrok. Posledično bo izboljšala kvaliteto bivanja za družine z mlajšimi otroki in na splošno višala standard bivanja v občini. Strategija stremi k povezovanju različnih sektorjev in storitev, namenjenih družinam z mlajšimi otroki (šolstvo, zdravstvo, sociala).
več
QUALIMENTARY
Projekt Qualimentary je namenjen ozaveščanju vzgojiteljev o pomenu zagotavljanja kakovostnih interakcij v vrtcu ter dvigu njihovih kompetenc na tem področju.
več
Radikalizacija in nasilni ekstremizem
Izhodišče predlaganega projekta predstavlja analiza različnih pojmovanj radikalizacije in nasilnega ekstremizma, eksplikacije niza neartikuliranih distinkcij ter pojasnjevanja različnih napetosti, težav in izzivov, ki jih ‘standarda’ analiza te problematike [t.i. ‘varnostna paradigma’] pušča v veliki meri neraziskane.
več
REC: Reflection-Education-Care
S pomočjo strokovnih delavcev v izbranih vrtcih bomo skupaj raziskovali sodelovalne reflektivne metode, katere bomo tudi vnašali v njihovo prakso. Ob koncu projekta pa bomo preverili vpliv uporabe reflektivnih metod na izboljšanje pedagoškega dela.
več
REYN Slovenija
REYN Slovenija je mreža za kakovostno vzgojo in izobraževanje romskih otrok. Povezuje strokovne delavce in aktiviste romske kot tudi drugih narodnosti, ki se na področju zgodnjega razvoja srečujejo z romskimi družinami.
več
ROKA v ROKI: Opolnomočenje učiteljev
Projekt v ospredje postavlja učiteljice in učitelje ter jih preko razvijanja socialnih in čustvenih kompetenc ter prepoznavanja raznolikosti podpira pri učinkovitem in prožnem soočanju s kompleksnostjo njihovih vsakodnevnih izzivov znotraj razrednih in šolskih okolij. V središču je dobro počutje učiteljic in učiteljev, pri čemer so socialne in čustvene kompetence ter prepoznavanje raznolikosti orodje, ki učiteljico in učitelja najprej opremijo za skrb zase in za svoje dobro počutje in posredno za učenke in učence in njihovo dobro počutje.
več
SIRIUS 2.0
Namen projekta je spremljanje politik izobraževanja migrantov v različnih državah ter spodbujanje sprememb v EU državah na ravni politik vključevanja migrantskih otrok in mladih.
več
SKUM
V okviru projekta se bo izvajala operacija »Razvoj in udejanjanje inovativnih učnih okolij in prožnih oblik učenja za dvig splošnih kompetenc – razvoj sporazumevalnih zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo.« Namen projekta je nadalje razvijati povezave med VIZ in KU v smeri širitve inovativnih in odprtih učnih okolij, podprtih z novimi pristopi in oblikami poučevanja, v smeri dviga ravni sporazumevalnih zmožnosti in kompetentnosti.
več
Spodbudno učno okolje za motivirano učenje in kakovostno znanje
Namen projekta je preučiti vlogo dejavnikov v socialnih kontekstih učenja na različnih ravneh (družbeni, šolski, medosebni, osebni) pri oblikovanju učne motivacije in usvajanju znanja v osnovnih in srednjih šolah. V ta namen bomo oblikovali in empirično preverili model ‘dejavnikov motivacije in znanja’, utemeljen na teorijah učne motivacije, ki predpostavlja oblikovanje učne motivacije v kontekstu socialnih interakcij v procesu učenja in usvajanja znanja.
več
STAIRS
Namen in cilj projekta je nadgraditev nacionalnih prizadevanj ter zagotavljanje dodane vrednosti z dobrimi praksami drugih evropskih držav (Irska, Portugalska) na področju zagotavljanja socialne vključenosti v izobraževanju.
več
TOY to Share, Play to Care
Cilj projekta je boj proti segreaciji otrok in družin iz ranljivih skupin ter doseganje socialne kohezije na lokalni ravni. S pobudo želimo pripomoči k izboljšanju prehoda otrok iz težje dosegljivih družin v vrtec oz. osnovno šolo ter prispevati k boljši izkušnji njihovega izobraževanja in posledično boljših učnih rezultatov.
več
Transition Is our Mission
Triletni projekt Transition is our mission poteka pod okriljem Pedagoškega inštituta, skupaj s še 8 partnerji iz Slovenije, Hrvaške in Latvije.
Namenjen je ozaveščanju strokovnih delavcev vrtcev in šol o pomenu zagotavljanja mehkega prehajanja otrok iz vrtca v šolo in dvigu njihovih kompetenc na tem področju.

VALUE
Projekt se osredotoča na oblikovanje strategij kontinuiranega profesionalnega razvoja za vse strokovne delavce vrtcev.
več