Page 22 - Tiffany L. Hutchins, Patricia A. Prelock, Nika Knez in Maša Vidmar. 2020. Vedenjske naloge teorije uma: priročnik in naloge. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 22
3 = ker ni dobil, kar si je želel; ker je mislil, da dobi letalo, vendar ga ni; raz-
očaran je, ker ni dobil, kar si je najbolj želel

Testno vprašanje 13 – vprašanje za utemeljitev: Zakaj oče misli, da bo Lan
vesel?

1 = ker ima oče rad vlake (sklicevanje na mentalno stanje, vendar napačen
odgovor)

2 = ker imajo otroci radi darila (sklicevanje na mentalno stanje, vendar ne-
popoln odgovor), ker mu je oče dal vlak (ni sklicevanja na mentalno
stanje, vendar delno pravilen odgovor)

3 = ker oče misli, da si želi vlak; ker je oče kupil vlak, ker je mislil, da si Lan
tega želi

Testno vprašanje 14 – vprašanje za utemeljitev: Če je Rok hotel skledo z
mize, zakaj je Maji rekel, če mu prinese skledo s pulta?

1 = ker je Rok lačen (sklicevanje na fiziološko stanje, vendar nepravilen
22 odgovor)

2 = ker je Rok hotel jesti špagete (sklicevanje na mentalno stanje, vendar
nepopoln odgovor)

3 = ker Rok ni vedel, da je Maja zamenjala posodi; ker sta bili posodi zame-
njani in misli, da je tista posoda, ki jo hoče, na pultu

Testno vprašanje 15 – vprašanje za utemeljitev: Zakaj bo mama rekla, da Erik
misli, da bo dobil rolerje?

1 = ker si Erik želi rolerje za rojstni dan (sklicevanje na mentalno stanje, ven-
dar napačen odgovor)

2 = ker je to tisto, kar mu je povedala (ni sklicevanja na mentalno stanje,
vendar delno pravilen odgovor)

3 = ker je to to, kar ona misli, da Erik misli; ker ga je skušala prelisičiti v to,
da misli, da bo dobil rolerje; ker mu je rekla, da bo dobil rolerje in ne
ve, da je našel kolo

Veljavnost in zanesljivost (ZDA in Slovenija)

V ZDA so bile izvedene naslednje analize z uporabo dveh različnih vzorcev.
Oba vzorca in njihovi podatki so opisani spodaj. Tudi v Sloveniji so bile opra-
vljene nekatere analize, vzorec in rezultati so predstavljeni spodaj.

ZDA. Vzorec otrok z motnjami avtističnega spektra. Vzorec je zajemal 41 ot-
rok (8 deklic, 33 dečkov), starih od 4 do 12 let (M = 7,3), od tega jih je 18 imelo
diagnozo avtizem, 17 pervazivno razvojno motnjo ter 6 Aspergerjev sindrom

vedenjske naloge teorije uma: priročnik in naloge
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27