Page 14 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 14
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

kala v ponedeljek, 25. septembra 2017, v prostorih Znanstveno raziskoval-
nega centra SAZU. Če je bil osnovni cilj prve nacionalne znanstvene kon-
ference predvsem spodbuditi diseminacijo rezultatov raziskovalnega dela
ter izmenjavo izkušenj, identifikacijo ključnih problemov, izzivov in ovir v
vzgoji in izobraževanju ter razvoj raziskovanja nasploh, je druga nacional-
na konferenca svojo pozornost usmerila v etično razsežnost raziskovalnega
dela kakor tudi procesa vzgoje in izobraževanja nasploh.

Na konferenci je bilo skupaj predstavljenih 75 predavanj ter 11 predsta-
vitev v obliki posterja. V skladu s programsko zasnovo konference so bila
predavanja razvrščena v 7 tematskih sklopov (ter sklop namenjen predsta-
vitvi posterjev), in sicer:

– Šola in družba
– Izobraževalne politike
– Evalvacija in zagotavljanje kakovosti
– Profesionalni razvoj pedagoških delavcev
– Učenje, poučevanje in socialni odnosi v šoli
– Znanje in učna (ne)uspešnost
– Inovativni pristopi k učenju in poučevanju

Program druge nacionalne znanstvene konference je vključeval tudi
dve plenarni predavanji. Uvodno predavanje z naslovom ‘Should Tea-
chers Aim to Get Their Students to Believe Things? The Case of Evoluti-
on’ je predstavil prof. Harvey Siegel z Univerze v Miamiju iz ZDA. V njem
je podrobneje predstavil problematiko poučevanja kreacionizma v ameriš-
kih šolah ter s tem povezan konflikt med zagovorniki evolucije in njenimi
nasprotniki. Drugo plenarno predavanje z naslovom ‘Izobraževanje je kot
spakirati nahrbtnik in se odpraviti na pot – Razmerja med učitelji, star-
ši in otroci in njihov vpliv na izobraževalne poteke in izbire v Sloveniji’ je
predstavila red. prof. dr. Mirjana Ule s Fakultete za družbene vede (Uni-
verza v Ljubljani).

V okviru programa druge nacionalne konference so bila podelje-
na tudi tri priznanja za raziskovalno delo na širšem vsebinskem področju
vzgoje in izobraževanja, in sicer:

– priznanje za najboljše doktorsko delo na področju raziskovanja
vzgoje in izobraževanja, ki ga je prejel dr. Klemen Miklavič;

14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19