Page 5 - Pedagoški inštitut, nekaj dejstev. Pedagoški inštitut: Ljubljana 2019
P. 5
ovor direktorja

Spoštovane in spoštovani! 3
“Ta mlada pedagoška hiša se nima ... ponašati ali šopiriti z
ničimer, kar bi vzbujalo posebno pozornost in bi bilo vredno javne
zabeležbe. Stisnjena v komaj še primernih pet ‘pisarnic’ na
Cankarjevi 5/III, s kroničnim pomanjkanjem osebja in denarja,
bi komaj utegnila komu ugajati ... Ko je pričel inštitut 1. maja 1965
delati, je imel 2 pedagoga, 2 psihologa, direktorja pedagoga in
tajnika. V tri sobe smo razpostavili prastaro pohištvo, nabrano
z vseh vetrov. Le skupina z Zavoda za šolstvo, ki je v celoti prešla
na inštitut, je dobila ‘za doto’ nekaj boljšega pohištva na reverz.
Od nekod, zdi se, da iz sodne uprave, smo dobili še prastar pisalni
stroj. V takih neslavnih okoliščinah se je začelo pedagoško
raziskovalno delo na Slovenskem …” Tako se konkretnih začetkov
dela na Pedagoškem inštitutu spominja dr. Iva Šegula, njegova
prva redna direktorica.

Začetki Pedagoškega inštituta pa so še dobrih deset let starejši.
Leta 1954 je bila namreč pri svetu LRS za prosveto in kulturo v
Ljubljani ustanovljena komisija za proučevanje šolstva. Iz te se je
leta 1956 razvil Zavod LRS za proučevanje šolstva, v katerega
okviru se je izoblikovala tudi skupina za pedagoško-psihološko
raziskovalno delo. Ta skupina, šlo je za tri raziskovalce oz.
raziskovalke, je bila zarodek inštituta in je 1. maja 1965 v celoti
prešla na inštitut.

Potreba po raziskovalnem delu na pedagoškem področju je bila
v zraku že pred l. 1956. Že leta 1952 in 1953 se je pojavila v
pedagoškem tisku vrsta razprav o znanstveno-raziskovalnem delu
v pedagogiki. V Sodobni pedagogiki je tako dr. Vlado. Schmidt
že leta 1952 zapisal: “Vse raziskovalno delo bi usmerjal Pedagoški
inštitut. Delo v tem inštitutu bi ne moglo biti postranska
zaposlitev, temveč osnovni poklic njegovih članov … Res je,
da se na Slovenskem doslej še nihče ni ukvarjal s pedagoškim
raziskovalnim delom kot s svojo osnovno zaposlitvijo …
Sedaj pa je že čas, da tudi v metodiki razvijanja pedagoške
znanosti napravimo korak naprej.”
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10