Page 7 - Šolsko polje, XXIX, 2018, št. 3-4: K paradigmam raziskovanja vzgoje in izobraževanja, ur. Valerija Vendramin
P. 7
Dodatki k paradigmi raziskovanja vzgoje
in izobraževanja

Valerija Vendramin

Aktualna številka Šolskega polja prinaša zgolj na prvi pogled različ­
ne poudarke k razmisleku o vzgoji in izobraževanju danes. Skupni
imenovalec – če to denimo nekako predpostavlja format te revije
– pa je konceptualni: avtorji in avtorice z različnih perspektiv tematizira­
jo področja, ki so velikega pomena za razumevanje (in razvoj) šolskega pol­
ja. Kot je dejal Michael Apple (čigar slovensko knjigo – zbornik na koncu
te številke recenzira Darko Štrajn; morda je zato z njim tudi primerno pri­
četi): Nujno je vzpostavljati in ohranjati tesne povezave med teoretičnimi
in kritičnimi diskurzi, delom, ki je tako konceptualno kot tudi empirično,
saj kritične raziskave izobraževanja, politike in prakse zahtevajo temeljni
poseg v zdrav razum, ki omejuje načine, na katere mislimo, oziroma terjajo
nenehno prevpraševanje obstoječih koordinat in diskurzivnega terena, na
katerem smo v danem sociozgodovinskem trenutku (Apple, 2004: str. 14).

Številko začenjamo s prispevkom Darka Štrajna »Šestdeseta leta
dvajsetega stoletja in izobraževanje«, ki gleda »nazaj«, reflektira pretek­
le dogodke, a misli »naprej« in preiskuje domnevno emancipacijske
učinke po koncu intenzivnih dogajanj v šestdesetih letih prejšnjega sto­
letja s pogledom, uprtim v današnji čas neoliberalizma. Sledi prispevek
Urške Štremfel »Zgodnje opuščanje izobraževanja kot sodoben javno­
politični problem«, kjer je v središču edukacijsko in politološko znan­
stveno relevanten razmislek o nenevtralnosti javnopolitičnih problemov
oziroma njihovi družbeni in politični pogojenosti s poudarkom na zgod­
njem opuščanj­u izobraževanja in rešitvah za to v kontekstu držav članic
EU. Sledi prispevek Igorja Bijukliča z naslovom »Družbeni inženiring,
znanstveni management in ideje o upravljanju komunikacije«. Avtor

5
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12