Page 15 - Eva Klemenčič, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Kako mladi vidijo Evropo – zaznave osmošolcev o Evropi in Evropski uniji: nacionalno poročilo Evropskega regionalnega modula ICCS 2016. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 14
P. 15
ej osredotočamo na Slovenijo. V nadaljevanju poročila pa bomo predstavi- 15
li še nekaj rezultatov stališč naših učencev – tudi iz cikla raziskave ICCS 2009 (v
smislu trendov 2009–2016).

Vprašanja o EU in njenih institucijah

V 85 ali več % so naši učenci (v raziskavi ICCS 2009) pravilno odgovorili na na-
slednja vprašanja: identificirali Slovenijo kot članico EU; prepoznali EU kot eko-
nomsko in politično partnerstvo med državami; izbrali zastavo EU; navedli, da
je cilj EU spodbujati mir, blaginjo in svobodo znotraj njenih meja; izbrali, da
so evropske države podpisnice Evropske konvencije o človekovih pravicah. Na
drugi strani so od vprašanj, ki so se nanašali na EU in njene institucije (dejstva)
ter na zakone in politike, najslabše odgovarjali na naslednje: le 33,5 % učencev
je pravilno izbralo, da je eden izmed pogojev, ki jih mora država izpolnjevati,
da bi lahko vstopila v EU, ta, da jo ima EU za demokratično. Še slabše so odgo-
varjali na dejstveno vprašanje o tem, kdo izvoli člane Evropskega parlamenta
(pravilno je odgovorilo le 26,8 % učencev). Podoben delež pravilnih odgovo-
rov (27,3 %) je bil tudi na vprašanje, kaj lahko po zakonu delajo vsi državljani
EU (pravilen odgovor – študirajo v katerikoli državi EU, ne da bi potrebovali po-
sebno dovoljenje).3

Vprašanja o denarni enoti (evro)

Da je evro uradna valuta v vseh državah članicah EU, je, torej napačno, leta
2009 mislilo kar 37,2 % naših učencev.4

Sedaj si najprej poglejmo, kakšna je struktura Evropskega regionalnega
modula ICCS 2016, katere vsebine so zajete vanj in kdo vse (kateri izobraževal-
ni sistemi) so sodelovali v raziskavi Evropski regionalni modul ICCS 2016.

Vsebina in struktura Evropskega regionalnega modula
ICCS 2016

Evropski regionalni modul ICCS 2016 je vseboval vprašanja, ki se osredotoča-
jo zlasti na afektivne in vedenjske domene. Vključeval je 11 vprašanj, katerih cilj
je bil raziskati zanimanje učencev in njihova stališča o naslednjih državljanskih
vprašanjih, povezanih z Evropo:

bili vključeni v Evropski regionalni modul. Možno pa je poročati (tudi primerjalno) po posameznih
vprašanjih oziroma postavkah.
3 M. Čepič et al., Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji (Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2012),
133.
4 Ibid.

uvod v evropski regionalni modul iea iccs 2016
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20