Page 15 - Tiffany L. Hutchins, Patricia A. Prelock, Nika Knez in Maša Vidmar. 2020. Vedenjske naloge teorije uma: priročnik in naloge. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 15
tno vprašanje 12: Čustva na podlagi stvarnosti: Kako se bo Lan počutil, ko mu 15
bo oče dal vlak?
POMOČ 1: Pokaži, kako se bo Lan počutil, ko mu bo oče dal vlak. POMOČ 2: Ko bo
oče dal Lanu vlak, bo Lan vesel, žalosten, jezen ali prestrašen?
UTEMELJITEV (pri pravilnem odgovoru): Zakaj bo Lan žalosten?

Testno vprašanje 13: Čustva drugega reda: Ko bo oče dal Lanu vlak, kako bo oče
mislil, da se Lan počuti?
POMOČ 1: Pokaži, kako oče misli, da se bo Lan počutil. POMOČ 2: Ko bo oče dal La-
nu vlak, ali bo oče mislil, da je Lan vesel, žalosten, jezen ali prestrašen?
UTEMELJITEV (pri pravilnem odgovoru): Zakaj oče misli, da bo Lan vesel?

Testno vprašanje 14: Neskladje med sporočilom in željo: Katero skledo bi Rok rad?
POMOČ 1: Pokaži, katero skledo bi Rok rad? POMOČ 2: Ali bi rad skledo solate,
skledo špagetov, skledo kruha ali skledo juhe?
UTEMELJITEV (pri pravilnem odgovoru): Če je Rok hotel skledo z mize, zakaj je
Maji rekel, če mu prinese skledo s pulta?

Testno vprašanje 15: Napačna prepričanja drugega reda: Kaj mama pove dedku?
Ali mu pove, da Erik misli, da bo dobil rolerje, kolo, košarkarsko žogo ali rokavico?
POMOČ 1: Pokaži, kaj mama pove dedku, da Erik misli, da bo dobil. POMOČ 2: Ali
mama pove, da Erik misli, da bo dobil rolerje, kolo, košarkarsko žogo ali rokavico?
UTEMELJITEV (pri pravilnem odgovoru): Zakaj bo mama rekla, da Erik misli, da
bo dobil rolerje?

Vsebina vedenjskih nalog teorije uma

Vsebina vedenjskih nalog teorije uma je bila izbrana na podlagi številnih pred-
hodnih raziskav razvoja teorije uma tako pri posameznikih brez posebnosti v
razvoju kot pri tistih z motnjami avtističnega spektra. Te raziskave vsebujejo
raznolik sklop predhodno razvitih mer, iz katerih so avtorji zbrali ideje in vse-
bino prilagodili formatu slikanice, ki omogoča vizualno podporo. Vsebinsko je
bila baterija izdelana tako, da je zajela širok spekter lastnosti teorije uma, ki pa
so se skozi različne naloge razlikovale tako po kompleksnosti kot zahtevnosti.
V vsaki vedenjski nalogi teorije uma se otroci srečajo s štirimi možnostmi, od
katerih je en odgovor pravilen, ostali trije pa so distraktorji oz. nepravilni od-
govori. Vsi štirje odgovori so za otroka, ki ne pozna pravilnega odgovora, prib-
ližno enako privlačni. Možnost pravilnega odgovora na testno vprašanje v pri-
meru odsotnosti znanja teorije uma je tako 25 %. To velja tako za testna kot za
kontrolna vprašanja. Med razvijanjem vedenjskih nalog teorije uma so avtorji
pazili, da je jezik uporabljen pri nalogah neformalen in enostaven za razume-

vedenjske naloge teorije uma
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20