Page 151 - Šolsko polje, XXIX, 2018, no. 1-2: The Language of Neoliberal Education, ed. Mitja Sardoč
P. 151
povzetki ■ abstracts

Henry Simons, while others, such as Friedrich Hayek although politically
mobilizing for and actively supporting the advent and ascendency of ne-
oliberalism, as witnessed by his formative role in establishing the Mont
Pelerin society, was, I will argue, much more cautious about jettisoning
laissez-faire and of adopting an anti-naturalistic perspective. After setting
out the distinctive features that characterize neoliberalism, the conse-
quences for education will be briefly investigated.
Keywords: laissez-faire, naturalism, ordo liberalism, state planning,
free-markets, Walter Eücken, Wilhelm Röpke, Henry Simons, Friedrich
Hayek, Lars Cornelissen

Neoliberalizem in laissez-faire: umik iz naturalizma

Ta članek se začne s ponovitvijo temeljnih teoretičnih razlik med liberal-
izmom in neoliberalizmom, ki se večinoma nanašajo na načelo aktivne ali
pozitivne države, za katerega trdim, da označuje neoliberalno vladovanje,
ki temelji na razlikovanju med naturalističnimi in proti-naturalističnimi
pogledi na delovanje države, ki hkrati zajemajo opustitev ali hudo kvali-
fikacijo laissez-faire. Pri razliki med liberalno in neoliberalno vlado bom
ponovno poudaril mojo izvirno tezo o razliki med pozitivno državo in
erozijo laissez-faire, pa tudi distinkcijo med naturalizmom in anti-natu-
ralizmom, ki je pomembna za razumevanje dveh različic liberalizma in ra-
zumevanje tudi antidemokratskih tendenc neoliberalne različice. Tu bom
poudaril, da so ključni zagovorniki neoliberalizma v teoretičnem smislu
evropski ordo liberali, kot so Walter Eücken in Wilhelm Röpke; kot tudi
ameriški avtorji, kot so James Buchanan (teorija javne izbire) in Henry
Simons, medtem ko so drugi, kot je Friedrich Hayek, čeprav politično ak-
tivirajo in dejavno podpirajo prihod in vzpon neoliberalizma, kakor priča
njegova formativna vloga pri ustanovitvi združenja Mont Pelerina, kakor
trdim, preveč previden pri odvajanju laissez-faire in sprejemanju anti-nat-
uralistične perspektive. Po določitvi posebnih značilnosti, ki označujejo
neoliberalizem, so na kratko predstavljene tudi posledice za izobraževanje.
Ključne besede: laissez-faire, naturalizem, ordo liberalizem, državno načr-
tovanje, prosti trgi, Walter Eücken, Wilhelm Röpke, Henry Simons,
Friedrich Hayek, Lars Cornelissen

Mitja Sardoč

The Language of Neoliberal Education:
An Interviw with Henry Giroux

In this interview, Prof. Henry Giroux engages with some of the most chal-
lenging issues associated with the neoliberal educational agenda. In the

149
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156