Page 13 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 13
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-343-1.13-15

Pomen raziskovanja v vzgoji in izobraževanju
v času učenja in poučevanja na daljavo
Predgovor

Ana Mlekuž

Pandemija covida-19 je imela hude posledice za področje vzgoje in izo-

braževanja, saj je bilo zaradi zaprtja šol potrebnih veliko prilagoditev izo-
braževalnega procesa. Številni_e učitelji_ce so s pomočjo digitalnih tehno-
logij poučevanje iz učilnice prenesli_e v digitalno okolje, učenci_ke pa so
se tako srečali_e z novimi načini učenja in poučevanja na daljavo. Ob tem
pa sta pandemija covida-19 ter učenje in poučevanje na daljavo spodbudi-
la nekatere bistvene razprave o vprašanjih na področju vzgoje in izobraže-
vanja, kot so npr. reforme na področjih ocenjevanja, kurikuluma, pedago-
gike, pravičnosti v izobraževanju itn. Vse to so področja, ki jih je potrebno
ponovno analizirati in razumeti tudi z vidika učenja ter poučevanja na da-
ljavo in kot taka zahtevajo bolj niansirane, kritičnejše oblike analize, ki jih
lahko uporabimo pri pripravi strategij za odzivanje področja vzgoje in izo-
braževanja na izredne razmere.

Pričujoča monografija je tako poskus prvega pregleda raziskav oziro-
ma analiz, ki so nastale v slovenskem izobraževalnem prostoru v času pan-
demije covida-19. Nekatere izmed njih se neposredno dotikajo učenja in
poučevanja na daljavo, druge pa so v tem času nastale ter se učenja in pou-
čevanja na daljavo dotikajo le posredno.

Monografija je sestavljena iz treh sklopov. V prvem sklopu se osredo-
točamo na bralno pismenost. Tako se avtorica Klaudija Šterman Ivančič v
prvem poglavju, »Učiteljevo poučevanje in motivacija za branje: razlike po
spolu in izobraževalnem programu«, osredotoča na učiteljevo poučevanje

13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18