Page 17 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 17
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-343-1.17-36

Učiteljevo poučevanje in motivacija za branje:
razlike po spolu in izobraževalnem programu

Klaudija Šterman Ivančič
1 Uvod

Rezultati raziskave PISA 2018 kažejo, da so slovenski dijaki in dijakinje

prvih letnikov v primerjavi z vrstniki iz držav OECD svoje učitelje na po-
stavkah, ki se nanašajo na učiteljevo socialno-čustveno oporo pri pouku
slovenščine, podajanje povratne informacije učencem in učiteljevo navdu-
šenje pri poučevanju, ocenili negativneje. Učiteljevo zaznano socialno-ču-
stveno oporo so izmed dijakov iz vseh 79 držav ocenili najnižje. Nadalje re-
zultati kažejo, da je v primerjavi z letom 2009, ko je bilo branje prav tako
poudarjeno področje merjenja v raziskavi, tako pri dijakih kot dijakinjah
prišlo do upada v uživanju v branju, ki je pokazatelj t. i. notranje motivaci-
je za branje (Šterman Ivančič, 2019).

Vidiki učiteljevega poučevanja, ki smo jih ugotavljali v raziskavi PISA
2018, se pomembno nanašajo na odnos med učiteljem in učencem oz. iz-
gradnjo spodbudnega in opornega odnosa tekom učnega procesa. Omenje-
ni rezultati raziskave PISA 2018 tako vzbujajo skrb in potrebo po nadalj-
njem raziskovanju, saj različne študije (e. g. Gregory et al., 2010; Kozina,
2020; Wentzel, 2012; Wentzel et al., 2010) kažejo, da je učenčevo dojema-
nje učitelja in odnosa z njim pomemben napovednik njegove učne motiva-
cije, kakovostni odnosi med učitelji in učenci pa niso le značilni napoved-
niki višje učne motivacije, temveč posledično tudi učne uspešnosti in bolj
prilagojenega učnega vedenja ter predstavljajo temelj pozitivne razredne in
šolske klime.

17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22