Page 14 - Marjan Šimenc (ur.), Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji, Dissertationes 22, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2012
P. 14
 Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji

Opredelitev ciljev študije

Neposredni razvoj evalvacijske študije Razvoj državljanske vzgoje v
Republiki Sloveniji : konceptualni okvir in razvoj kurikulov (državljan-
ska vzgoja in etika, družba), ki je podlaga pričujoče monografije, je bil
ovrednotiti predlagani učni načrt za državljansko in domovinsko vzgojo
ter etiko, s posebnim poudarkom na naslednjih ciljih, in sicer:

- Teoretske razprave: ta del prinaša analizo najpomembnejših teo-
retskih razprav v evropskem prostoru, ki se nanašajo na problema-
tiko državljanske vzgoje, vzgoje za demokracijo in človekove pravi-
ce. Problematika te vzgoje je danes ena osrednjih problematik teo-
rije vzgoje, z njo se ukvarjajo filozofi, sociologi, pedagogi in pred-
stavniki drugih edukacijskih disciplin.
- Dokumenti in modeli: glede na to, da v širšem evropskem prosto-
ru kot tudi v Sloveniji razvoj izobraževalnih politik na področju
državljanske vzgoje usmerjajo številni dokumenti Evropske unije
in Sveta Evrope, je bila opravljena tudi analiza poglavitnih tovr-
stnih dokumentov in prikaz njihovih bistvenih poudarkov (glav-
na načela, ki naj bi vodila razvoj državljanske vzgoje).
- Temeljni koncepti – patriotizem: ta razdelek podrobneje anali-
zira nekatere temeljne koncepte, kot so koncepti aktivnega drža-
vljanstva, vzgoje za človekove pravice, kozmopolitstva/patriotiz-
ma, pravičnost, strpnost, vse to v perspektivi, ki bo omogočala mi-
sliti možne nasledke za pedagoško prakso na področju državljan-
ske vzgoje. Prenovljena učna načrta za predmet državljanska in
domovinska vzgoja ter etika in predmet družba je bila analizira-
na z gledišča, ki je določeno s tezo, da je v kurikularnih dokumen-
tih mogoče odkriti implicitno teorijo vzgoje in implicitno teorijo
učenja ter znanja, ki sta prilagojeni posameznemu predmetu ozi-
roma predmetnemu področju. Hkrati je bila opravljena tudi ana-
liza koncepta patriotizma v kontekstu državljanske vzgoje, v okvi-
ru katere je bila izvedena tudi analiza koliko in na kakšen način
je ta koncept prisoten v različnih modelih državljanske vzgoje v
Evropi.
- Mednarodne raziskave državljanske vzgoje: Slovenija je sodelova-
la v zadnji veliki dokončani mednarodni raziskavi o državljanski
vzgoji, ki je potekala v okviru organizacije IEA. Rezultati te raz-
iskave pomenijo prvi objektivni prikaz dosežkov učencev na tem
področju. Tako kot za druge velike mednarodne raziskave tudi za
to raziskavo velja, da lahko učinkovito prispeva k usmerjanju ra-
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19