Page 15 - Marjan Šimenc (ur.), Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji, Dissertationes 22, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2012
P. 15
uvod: razvoj državljanske vzgoje v republiki sloveniji 

zvoja kurikulumov in pedagoških strategij. Prav zaradi tega je bilo
razmerje med sedanjim in prenovljenim učnim načrtom pregle-
dano v luči omenjenih raziskav. S tem smo skušali odgovoriti na
vprašanje: ali prenovljeni učni načrti – zlasti UN za državljansko
in domovinsko vzgojo in etiko ter družbo – prinašajo okrepitve
vzgojno-izobraževalnega delovanja na področjih, na katerih je raz-
iskava IEA za Slovenijo detektirala izrazitejše primanjkljaje (raz-
iskava je pokazala, da najbolj problematično ni znanje, čeprav je
opozorila na opazen primanjkljaj pri poznavanju slovenskih de-
mokratičnih institucij in pri nekaterih stališčih)? Prenovljeni učni
načrt za državljansko in domovinsko vzgojo in etiko in konceptu-
alna zasnova državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji sta bila pre-
iskana v luči preliminarnih rezultatov nove mednarodne raziska-
ve o državljanski vzgoji (ICCS).
- Analiza učnih načrtov: izdelana je bila podrobnejša analiza pre-
novljenega učnega načrta za predmet državljanska in domovin-
ska vzgoja ter etika (dodatno tudi učnega načrta za predmet druž-
ba) z gledišča, ki ga določajo rezultati predhodnih, zgoraj omenje-
nih analiz. Hkrati je bila opravljena tudi analiza, ki bo imela za
cilj prepoznati temeljna konceptualna in kurikularna izhodišča za
prenovljeni učni načrt (vključno s prenovljenim učnim načrtom
za predmet družba), ter njihova primerjava z rezultati zgoraj ome-
njenih analiz. Poseben poudarek je bil namenjen analizi izhodišč,
konceptualnega okvira in didaktičnih strategij sedanjega ter pre-
novljenega učnega načrta za državljansko in domovinsko vzgojo
ter etiko in predmet družba. Prav tako je bila opravljena tudi ana-
liza posameznih elementov v učnih načrtih za predmet državljan-
ska in domovinska vzgoja ter etika in za predmet družba (cilji, poj-
mi, dejavnosti, standardi, didaktična priporočila) z vidika kohe-
rentnosti, uravnoteženosti in povezanosti s konceptualnim okvi-
rom. Izdelana je bila ocena sprejemljivosti in pomanjkljivosti se-
danjega in prenovljenega učnega načrta za predmeta državljanska
in domovinska vzgoja in družba, prav tako so bila oblikovana pri-
poročila za nadaljnji razvoj predmetnega področja in samostojne-
ga predmeta, po potrebi v obliki alternativ.
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20