
Mednarodna raziskava poučevanja in učenja TALIS 2024: Poučevanje in učenje Sloveniji in po svetu.
Urednik(i): Barbara Japelj Pavešić, Jure Novak, Mihaela Zavašnik, Tatjana Ažman, Alenka Jurič Rajh
Vrsta gradiva: raziskovalno poročilo
Ključne besede: poučevanje, učenje, Slovenija, OECD, TALIS 2024
Leto izdaje: 2025
Obseg: 196 strani
ISBN-13 (PDF): 978-961-270-404-9
ISBN-13 (HTML): 978-961-270-405-6
Licenca: Creative Commons BY-NC-SA 4.0 International
Način citiranja:
APA 7:
Japelj Pavešić, B., Novak, J., Zavašnik, M., Ažman, T., in Jurič Rajh, A. (2025). Mednarodna raziskava poučevanja in učenja TALIS 2024: Poučevanje in učenje Sloveniji in po svetu. Pedagoški inštitut. https://www.doi.org/10.32320/978-961-270-404-9
MLA 9:
Japelj Pavešić, Barbara, Novak, Jure, Zavašnik, Mihaela, Ažman, Tatjana, in Alenka Jurič Rajh. Mednarodna raziskava poučevanja in učenja TALIS 2024: Poučevanje in učenje Sloveniji in po svetu. Pedagoški inštitut, 2025, https://www.doi.org/10.32320/978-961-270-404-9
Chicago 17:
Japelj Pavešić, Barbara, Novak, Jure, Zavašnik, Mihaela, Ažman, Tatjana, in Alenka Jurič Rajh, ur. 2025. Mednarodna raziskava poučevanja in učenja TALIS 2024: Poučevanje in učenje Sloveniji in po svetu. Pedagoški inštitut. https://www.doi.org/10.32320/978-961-270-404-9
Poročilo predstavlja rezultate mednarodne raziskave TALIS 2024, ki jo izvaja Organizacija za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD). Osredotoča se na poučevanje in učenje v Sloveniji v primerjavi z drugimi izobraževalnimi sistemi, z empiričnimi podatki o učiteljih in ravnateljih na ravneh ISCED 1, 2 in 3 (prvo in drugo vzgojno-izobraževalno obdobje osnovne šole, tretje vzgojno-izobraževalno obdobje osnovne šole ter srednje šole). Podatki so zbrani anonimno in analizirani z uporabo reprezentativnih vzorcev, z mednarodnimi primerjavami in trendi od leta 2018. Dokument vključuje preglednice, prikaze in vire, namenjen pa je raziskovalcem, političnim odločevalcem ter strokovni javnosti.
Slovenija je sodelovala z vsemi tremi populacijami (ISCED 1, 2 in 3), kar omogoča podrobne primerjave. Podatki so zbrani anonimno, z odzivnostjo nad mednarodnimi standardi (npr. 4111 učiteljev na ISCED 1). Poročilo objavlja slovenske vprašalnike in deleže odgovorov, dostopne pa so tudi mednarodne zbirke podatkov za nadaljnje analize.
Ključni poudarki izpostavljajo potrebo po podpori učiteljem, zmanjšanju stresa in krepitvi strokovnosti za ohranjanje kakovosti izobraževanja. Podatki so dostopni na spletnih straneh OECD in Pedagoškega inštituta za nadaljnje raziskave.
Prenosov: 4