
ATS 2020
Namen projekta je vzpostaviti model vključevanja t.i. transverzalnih veščin v redno šolsko delo oziroma njihovo integracijo v vertikalni kurikul. Pri tem se projekt pomembno naslanja na dosežke projekta EUFolio, v okviru katerega je bil projekt ATS2020 tudi zasnovan.
več
BRAVEdu
Cilj projekta BRAVEdu je okrepiti kapacitete šol za podporo učencev z nizko stopnjo socialne vključenosti pri aktivnem sodelovanju v šolskem življenju in pri doseganju boljših učnih rezultatov z raziskovanjem in analiziranjem politik in praks, ki se izvajajo v Estoniji in ki so omogočile, da je le-ta zmanjšala učinek nizkega SES na dosežke učencev.
več
CAREER
Projekt CAREER, ki smo ga v letih 2014 in 2015 izvajali na Pedagoškem inštitutu in v Centru Republike Slovenije za poklicno izobraževanje ob podpori Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, je del programa Vseživljenjsko učenje, s katerim Evropska komisija podpira izvajanje evropskih strateških ciljev v izobraževanju in usposabljanju v državah članicah Evropske unije ter pri tem še posebej poudarja sodelovanje zainteresiranih strani, eksperimentiranje in inovacije.
več
DIDESU
Cilj projekta je bil pridobivanje potrebnih spretnosti in znanj za učitelje, da bi učinkovito diferencirali pouk kot odziv na potrebe učencev.
več
DITEAM12
Cilj projekta je zmanjšanje nestrpnosti in nasilja v športu preko spodbujanja raznolikosti, večje inkluzivnosti in enakih možnosti v športnih klubih.
več
E-READ
Projekt analizira razlike v/pri branju s papirja in v/pri branju z digitalnih platform (še posebej v primeru šolskih materialov).
več
E-story
Cilj projekta je uvajanje sodobnih metod pouka zgodovine z uporabo digitalnih orodij in vizualnih prezentacij. V ta namen v vsaki državi organiziramo »multiplikatorske dogodke« (multiplier events), ki učiteljicam in učiteljem zgodovine omogočijo seznanjanje z vsebinami projekta in samostojno uporabo le-teh pri pouku.
več
ETTECEC
Erasmus+ K2 projekt ETTECEC: zgodnja pozornost inkluziji otrok z motnjami avtističnega spektra v predšolsko vzgojo in varstvo (angl. Early aTTention for the inclusion of children with autism spectrum disorders in Early Childhood Education and Care systems) se osredotoča na izobraževanje in trening vzgojiteljev, s ciljem zmanjševanja razlik in spodbujanjem vključevanja vseh otrok.
več
EQUAP
Krepitev kakovosti predšolske vzgoje preko participacije (EQUAP) je projekt programa Erasmus+ (strateško partnerstvo na področju šolskega izobraževanja), v katerem smo v letih 2014-2017 sodelovali s še desetimi partnerji iz sedmih držav (Italija, Latvija, Grčija, Švedska, Portugalska, Belgija, Slovenija).
več
EUFolio
Cilj projekta EUFolio je oblikovanje in preizkušanje inovativnih pristopov k uporabi e-portfolijev (e-listovnikov) ter podpora uvajanju inovativnih učnih okolij ob uporabi informacijske in komunikacijske tehnologije v Evropi.
več
Evalvacija in spremljanje kakovosti
Gre za operacijo, ki je namenjena evalvaciji in spremljanju kakovosti vzgojno-izobraževalnega sistema preko aktivne udeležbe Republike Slovenije v mednarodnih študijah in raziskavah, kjer so na strani Pedagoškega inštituta vključene aktivnosti v okviru mednarodnih študij PISA, TIMSS 2015, PIRLS, ICCS 2016 in TALIS.
več
Evalvacija NPVŠ
Cilj projekta je priprava celovitega strokovnega poročila z oceno izvajanja in uresničevanja sprejetih ciljev in ukrepov ReNPVŠ11-20 za leto 2016 in za leto 2017, na področjih: visokošolski sistem, struktura študija in visokošolskih kvalifikacij, financiranje, raznolikost in različnost, kakovost in odgovornost, internacionalizacija ter socialna razsežnost, za vseh 46 ukrepov; priprava analize vzrokov za neizvajanje posameznih ukrepov.
več
EVROŠTUDENT VII – Socialni in ekonomski pogoji življenja študentov v Evropi
EVROŠTUDENT VII je mednarodna znanstvena raziskava, ki v letih 2019-2021 poteka v osemindvajsetih državah Evrope. V Sloveniji je nosilec raziskave Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Pedagoški inštitut pa je izvajalec raziskovalnega dela.
več
HEAD
Glavni cilj projekta “HEAD: Za opolnomočenje ravnateljic in ravnateljev pri oblikovanju inkluzivne šolske kulture” je razvoj izobraževanja za ravnateljice in ravnatelje osnovnih in srednjih šol na Hrvaškem in v Severni Makedoniji na področju inkluzivnega izobraževanja. V projektu bomo analizirali dobre prakse v Slovenije in na Nizozemskem ter jih preko na novo oblikovanega strokovnega usposabljanja za ravnatelje in ravnateljice prenesli na Hrvaško ter Severno Makedonijo.
več
INTESYS
Projekt INTESYS je namenjen preizkušanju novih pristopov v sistemu storitev na področju zgodnjega otroštva v Evropi, s katerimi želimo otrokom in družinam v ranljivem položaju zagotoviti dostop do kakovostnih storitev, ki bolje povezujejo različne sektorje (vzgojo in izobraževanje, zdravstveno nego, socialno varstvo ipd.), poklice, starostne skupine in upravne ravni.
več
Inovativna pedagogika 1:1
Namen projekta je razvijanje inovativnih učnih okolij v šolskem prostoru. Inovativna učna okolja podprta z IKT omogočajo implementacijo inovativne pedagogike 1:1.
več
InTrans
V projektu InTrans želimo promovirati in izboljševati prakse, povezane s prehodom med različnimi izobraževalnimi konteksti ter naslavljati sistemske spremembe, ki omogočajo mehak prehod. S tem namenom v partnerstvu sodelujemo tudi z Ministrstvom za izobraževanje znanost in šport, ki ima status pridruženega partnerja.
več
Le z drugimi smo
Izobraževalni program Le z drugimi smo je namenjen krepitvi socialnih in državljanskih kompetenc strokovnih delavcev v VIZ. V okviru programa smo pripravili programe izobraževanja na sedmih tematskih področjih (kot v razpisu), ki jih izvajamo v petih seminarjih.
več
JEŠT
Glavni cilj projekta je izdelati model raznojezičnosti naklonjenega okolja, ki vključuje razvoj raznojezične kompetence pri posameznikih, uporabo učinkovitih učnih pristopov s podporo informacijsko-komunikacijske tehnologije in jezikovnih virov ter tehnologij, ter omogoča vzpostavitev trajnostnega modela raznojezičnosti vseh deležnikov v celotni vertikali izobraževanja.
več
KAUČ
Cilj projekta je raziskati stanje uporabe učbenikov med učenci in v šolah in prepoznati karakteristike dobrih učbenikov.
več
Khetaun
Cilj projekta je na podlagi preteklih izkušenj partnerskih organizacij oblikovati celostni model, ki vključuje tako delo z otroki, starši in lokalno skupnostjo ter vzgojiteljem pomaga ozavestiti njihove implicitne teorije, ki so dostikrat ovira pri uspešni implementaciji novosti.
več
MORE
V okviru omenjene iniciative si prizadevamo okrepiti mrežo REYN Slovenija (S/REYN) na nacionalni ravni; ugotoviti koliko strokovnih delavcev, ki so predstavniki romske skupnosti, dela v slovenskih vrtcih in kakšne so njihove možnosti za strokovno delo na področju predšolske vzgoje in izobraževanja; oblikovati in predstaviti smernice za uspešno vključevanje strokovnih delavcev, ki so predstavniki romske skupnosti, v naše vrtce; ozaveščati strokovne in vodstvene delavce v vrtcih, odločevalce politik, predstavnike lokalnih skupnosti, vključno s pripadniki romske skupnosti (otroke in mlade kot potencialne strokovne delavce v vrtcih) o pomenu vključevanja in sodelovanja strokovnih delavcev, ki so pripadniki romske skupnosti, v vrtcih preko zagovorniških dejavnosti ter spodbujati redne stike med vrtci, šolami ter romskimi skupnostmi in drugimi predstavniki lokalnih skupnosti.
več
NEMO: Nova priporočila o spremljanju otrok za razvoj inovativnega kurikuluma za vzgojitelje_ice
Splošni cilj projekta je oblikovanje predloga smernic za spremljanje otrok, ki bi prispeval k spremembi nacionalnih politik k enovitemu sistemu predšolske vzgoje in varstva (0–6 let).
več
Neoliberalizem v evropskem izobraževalnem prostoru
V središču raziskovalne pozornosti projekta je vprašanje neoliberalne zasnovanosti evropskega izobraževalnega prostora in njenega vpliva na oblikovanje in izvajanje nacionalnih izobraževalnih politik. Osrednja pozornost je na učnih dosežkih učencev in učenk, ki jih države članice na podlagi kulture performativnosti primerjajo v mednarodnih primerjalnih lestvicah dosežkov.
več
OBJEM
Projekt se osredotoča na bralno pismenost in razvoj slovenščine. Namen projekta je dvig kompetenc in ravni pismenosti na vseh ravneh izobraževanja.
več
Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne zakonitosti v kontekstu migracij
V sklopu projekta bodo raziskane vzdolžne razvojne poti pozitivnega razvoja mladih: identifikacija posameznih in kontekstualnih dejavnikov, ki spodbujajo pozitivne izide na ravni posameznika, šole in družbe in ki lahko preprečijo tvegano ali težavno vedenje.
več
QUALIMENTARY
Projekt Qualimentary je namenjen ozaveščanju vzgojiteljev o pomenu zagotavljanja kakovostnih interakcij v vrtcu ter dvigu njihovih kompetenc na tem področju.
več
Radikalizacija in nasilni ekstremizem
Izhodišče predlaganega projekta predstavlja analiza različnih pojmovanj radikalizacije in nasilnega ekstremizma, eksplikacije niza neartikuliranih distinkcij ter pojasnjevanja različnih napetosti, težav in izzivov, ki jih ‘standarda’ analiza te problematike [t.i. ‘varnostna paradigma’] pušča v veliki meri neraziskane.
več
RAOLLLA
Projekt RAOLLLA, ki smo ga v letih 2013 in 2014 izvajali na Pedagoškem inštitutu, je del programa Vseživljenjsko učenje, s katerim Evropska komisija podpira izvajanje evropskih strateških ciljev v izobraževanju in usposabljanju v državah članicah Evropske unije ter pri tem še posebej poudarja sodelovanje zainteresiranih strani, eksperimentiranje in inovacije.
več
ROKA v ROKI
V okviru projekta bomo razvili, preizkusili in ovrednotili javno dostopno sistemsko orodje, univerzalen program spodbujanja socialno-emocionalnih in medkulturnih (SEM) kompetenc, ki bo temelji na večkulturnosti, prepoznavanju in pozitivnemu odnosu do raznolikosti, z namenom spodbujanja vključevanja, razvoja sprejemajočih in nediskriminatornih učnih okolij za vse učence.
več
SIEUPYC
Projekt je osredotočen na socialno vključenost, izobraževanje in urbane politike za majhne otroke.
več
SIRIUS 2.0
Namen projekta je spremljanje politik izobraževanja migrantov v različnih državah ter spodbujanje sprememb v EU državah na ravni politik vključevanja migrantskih otrok in mladih.
več
SKUM
V okviru projekta se bo izvajala operacija »Razvoj in udejanjanje inovativnih učnih okolij in prožnih oblik učenja za dvig splošnih kompetenc – razvoj sporazumevalnih zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo.« Namen projekta je nadalje razvijati povezave med VIZ in KU v smeri širitve inovativnih in odprtih učnih okolij, podprtih z novimi pristopi in oblikami poučevanja, v smeri dviga ravni sporazumevalnih zmožnosti in kompetentnosti.
več
Spodbudno učno okolje za motivirano učenje in kakovostno znanje
Namen projekta je preučiti vlogo dejavnikov v socialnih kontekstih učenja na različnih ravneh (družbeni, šolski, medosebni, osebni) pri oblikovanju učne motivacije in usvajanju znanja v osnovnih in srednjih šolah. V ta namen bomo oblikovali in empirično preverili model ‘dejavnikov motivacije in znanja’, utemeljen na teorijah učne motivacije, ki predpostavlja oblikovanje učne motivacije v kontekstu socialnih interakcij v procesu učenja in usvajanja znanja.
več
STAIRS
Namen in cilj projekta je nadgraditev nacionalnih prizadevanj ter zagotavljanje dodane vrednosti z dobrimi praksami drugih evropskih držav (Irska, Portugalska) na področju zagotavljanja socialne vključenosti v izobraževanju.
več
START
Cilj projekta je promocija in izboljševanje praks, povezanih s prehodom med različnimi izobraževalnimi konteksti.
več
TITA
Namen projekta TITA je bil zasnovati, preizkusiti in ovrednotiti inovativne pristope osredinjene na preprečevanje zgodnjega opuščanja izobraževanja ter s tem prispevati k uresničevanju evropskih strateških ciljev na področju izobraževanja. Na Pedagoškem inštitutu smo v letih 2014 do 2017 v projektu sodelovali kot snovalci znanstvenih podlag s katerimi smo z različnih teoretskih in raziskovalnih perspektiv osvetlili problematiko zgodnjega opuščanja izobraževanja.
več
TOY for Inclusion
Cilj projekta je boj proti segregaciji romskih otrok in družin ter doseganje socialne kohezije na lokalni ravni, s čimer želimo izboljšati in razviti storitve na področju inkluzivne vzgoje in izobraževanja v zgodnjem otroštvu. Cilj projekta je tudi izboljšati izkušnjo prehoda romskih otrok v lokalne osnovne šole, kar bo pozitivno vplivalo tudi na njihove učne rezultate.
več
TOY PLUS
Cilji projekta TOY PLUS, financiranega iz programa Erasmus+ so razvijanje veščin in kompetenc za zagotavljanje uspešnih dejavnosti medgeneracijskega učenja in spodbujanje ozaveščenosti in strokovnega znanja med strokovnjaki za oblikovanje vključujočih skupnosti za vse starosti.
več
TOY to Share, Play to Care
Cilj projekta je boj proti segreaciji otrok in družin iz ranljivih skupin ter doseganje socialne kohezije na lokalni ravni. S pobudo želimo pripomoči k izboljšanju prehoda otrok iz težje dosegljivih družin v vrtec oz. osnovno šolo ter prispevati k boljši izkušnji njihovega izobraževanja in posledično boljših učnih rezultatov.
več
Transition Is our Mission
Triletni projekt Transition is our mission poteka pod okriljem Pedagoškega inštituta, skupaj s še 8 partnerji iz Slovenije, Hrvaške in Latvije.
Namenjen je ozaveščanju strokovnih delavcev vrtcev in šol o pomenu zagotavljanja mehkega prehajanja otrok iz vrtca v šolo in dvigu njihovih kompetenc na tem področju.

VALUE
Projekt se osredotoča na oblikovanje strategij kontinuiranega profesionalnega razvoja za vse strokovne delavce vrtcev.
več
Zdravstvena nega kot znanstvena disciplina v Sloveniji
Namen CRP je bil vzpostaviti mednarodno primerljivi sistem sekundarnega in terciarnega izobraževanja v zdravstveni negi, ki omogoča razvoj stroke in znanosti, ter postavi okvir za vzpostavitev interdisciplinarnega raziskovanja, povezanega z zdravstveno nego, kar lahko pomembno vpliva na trajnostni družbeni razvoj.
več
ZORALEDER (Močnejši)
Temeljni namen projekta je okrepiti mrežo REYN Slovenija (S/REYN) ter izboljšati njeno prepoznavnost v slovenskem prostoru in širše.
več