Mednarodne raziskave

TIMSS in TIMSS Advanced

TIMSS in TIMSS Advanced


Raziskave TIMSS merijo trende v dosežkih učencev pri matematiki in naravoslovju tako, da primerjajo dosežke na enotnih preizkusih znanja približno enako starih otrok, ki imajo za sabo enako število let šolanja. Dosežke pojasnjujejo z dejavniki pridobivanja znanja v šoli in izven nje, ki jih merijo s pomočjo vprašalnikov za učence, učitelje in vodstva šol.

več
PISA

PISA


PISA – program mednarodne primerjave dosežkov učencev (Programme for International Student Assesment) meri “pripravljenost na življenje” oz. kompetenc.

Ciljna populacija so 15 letniki v izobraževalnem sistemu, v Sloveniji so to praviloma dijaki 1. letnika srednjega izobraževanja.

 

več
PIRLS

PIRLS


Namen raziskave je preverjanje bralne pismenosti učenk in učencev konec 4. razreda (povprečna starost cca 10 let).

več

REDS

REDS


REDS namerava ponuditi celovitejšo sliko vpliva COVID-19 na globalno izobraževanje, kot je dostopna do sedaj. V raziskavi bomo zbrali nacionalne informacije in mednarodno primerljive podatke ravnateljev šol, učiteljev in učencev (osmošolcev) o tem, kako so države in šole pripravljene na učenje na daljavo v času zaprtja šol, pa tudi med možno in nadaljnjo fazo ponovnega odprtja, vključno z ukrepi, ki so bili implementirani, da bi učencem omogočili nadaljevanje učenja.

več
ICILS

ICILS


ICILS je mednarodna raziskava informacijske in računalniške pismenosti in je bila prvič izvedena leta 2013. Njena predhodnica je raziskava SITES, ki je v treh modulih potekala med leti 1999 in 2006 in je ugotavljala uporabo informacijske in komunikacijske tehnologije (IKT) pri poučevanju in učenju v višjih razredih osnovnih šol po svetu. Oba sklopa raziskav sta nastala pod okriljem mednarodne organizacije IEA.

več
TALIS

TALIS


TALIS je prva mednarodna raziskava, pri kateri je glavni poudarek na učnem okolju in delovnih pogojih učiteljev na šolah. Cilj raziskave TALIS je zbrati in preučiti podatke, ki so povezani s poučevanjem učiteljev in njihovim strokovnim spopolnjevanjem ter podatke o pedagoških, vodstvenih in upravnih vprašanjih, ki so povezani z delom ravnatelja.

več

ICCS

ICCS


Mednarodni raziskavi državljanskega izobraževanja in vzgoje (CIVED in ICCS) sta projekta Mednarodne organizacije za merjenje učinkov izobraževanja, IEA-International Association for the Evaluation of Educational Achievement. Raziskavi se osredotočata na državljansko vzgojo in izobraževanje.

več
ESLC

ESLC


Glavni cilj Evropske raziskave o jezikovnih kompetencah (ang. European Survey on Language Competences – ESLC) je raziskati stopnjo znanja učencev v tujih jezikih ob koncu obveznega šolanja v državah oziroma posameznih regijah, ki so pri raziskavi sodelovale.

več

Vključevanje v mednarodne raziskave je pomemben vir pridobivanja primerjalnih ugotovitev o delovanju vzgojno-izobraževalnega sistema, ki so med drugim izhodišče za domače evalvacije kakovosti vzgojno-izobraževalnih procesov in ugotavljanje problemov ter dilem v pedagoški praksi.

Dostopnost