V središču zanimanja centra so interdisciplinarne tematike, ki povezujejo humanistične vede in družboslovje. Medsebojne povezave med vejami antropologij in njihovimi podlagami pa pomenijo tudi določeno legitimacijo imena Centra, ki vsebuje »antropologijo v vzgoji in izobraževanju«. Pedagoška antropologija kot najsplošnejši del pedagogike izhaja iz tematizacije predpostavk vzgoje, izobraževanja in znanja oz. vednosti ter je zato kritična avtorefleksija pedagoških teorij in praks.
V okviru pluralne paradigme interdisciplinarnosti se sodelavke in sodelavci centra usmerjajo v raziskovanja vzgoje in izobraževanja z upoštevanjem naslednjih poglavitnih vidikov:
- razvijanje demokratične edukacije z demokratično edukacijsko in politično kulturo,
- vpeljevanje in utemeljevanje pomena raziskovanja »spola in edukacije« kot interdisciplinarnega in multidisciplinarnega, opirajoč se na podmeno, da so akademske meje hkrati tudi epistemološke meje,
- reevalvacija obstoječih vednosti skozi povezavo »vednosti in oblasti« ter prevpraševanje zahodne epistemologije in načinov pridobivanja vednosti,
- preučevanje teoretskih orientacij edukacijskega feminizma,
- raziskovanje vpliva kulturnih sprememb na pedagoški proces in rezultate učenja, skupaj z refleksijami aktualnih družbeno-političnih modelov.
Kdo smo
- doc. dr. Valerija Vendramin, višja znanstvena sodelavka, vodja centra
- red. prof. dr. Darko Štrajn, znanstveni svetnik,
- mag. Ana Mladenović, mlada raziskovalka
- dr. Bogomir Novak, višji znanstveni sodelavec (v pokoju)
Raziskovalna področja
- antropologija v vzgoji in izobraževanju
- spol in edukacija
- edukacijski feminizem
- študije znanosti in feministična epistemologija
Projekti v teku
Posamezni člani oziroma članice so trenutno vključeni v naslednje projekte: