10. znanstvena konferenca 2025

Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju:

Upad različnih pismenosti v Sloveniji –
izzivi in priložnosti

17. in 18. september 2025

Tudi v letu 2025 so Pedagoški inštitut (PI), Slovensko društvo raziskovalcev na področju edukacije (SLODRE) ter Oddelek za pedagogiko in andragogiko Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani organizirali 10. znanstveno konferenco z naslovom »Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Upad različnih pismenosti v Sloveniji – izzivi in priložnosti«. Konferenca je potekala dva dni, in sicer v sredo, 17. 9., in četrtek, 18. 9. 2025, v prostorih Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani (Aškerčeva 2, Ljubljana).

Na dvodnevni konferenci je bilo predstavljenih 35 prispevkov in 1 panelna razprava, zaključila pa se je z okroglo mizo. Več si lahko preberete v zborniku prispevkov s konference.

Na konferenci so kot vabljeni predavatelji sodelovali ddr. Zdenko Kodelja (Pedagoški inštitut, Ljubljana) in dr. Zdenko Medveš (Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta) s skupnim plenarnim predavanjem z naslovom Šestdeset let Pedagoškega inštituta za avtonomijo raziskovanja ter dr. Igor Ž. Žagar (Pedagoški inštitut, Ljubljana) s plenarnim predavanjem z naslovom Digitalizacija šolstva ali digitalizacija šolarjev?.

Na žalot je polovica plenarnega predavanja, ki bi ga moral izvesti dr. Zdenko Medveš, odpadla zaradi bolezni. Prav tako je zaradi bolezni odpadlo tudi četrtkovo plenarno predavanje dr. Igorja Ž. Žagarja, zato ga je nadomestila dr. Eva Klemenčič Mirazchiyski s predstavitvijo ugotovitev iz mednarodne raziskave PIRLS.

Konferenco smo zaključili z okroglo mizo z naslovom Učenje iz rezultatov: Kako mednarodne raziskave izboljšujejo slovensko izobraževanje?.

Prav tako smo tudi letos na konferenci podelili priznanji za najboljše doktorsko delo ter izjemne dosežke na področju raziskovanja vzgoje in izobraževanja.

Priznanji sta prejeli:

  • dr. Tina Pivec za najboljše doktorsko delo na področju raziskovanja vzgoje in izobraževanja za leto 2025 in
  • dr. Mojca Juriševič za izjemne dosežke na področju raziskovanja vzgoje in izobraževanja v letu 2025.
Dostopnost