Javna izjava v podporo Radiu Študent

Tudi na Pedagoškem inštitutu z zaskrbljenostjo spremljamo dogajanje o tem, kako namerava novoizvoljeni študentski zbor ŠOU v celoti ukiniti že tako pičlo financiranje Radia Študent, najstarejše neodvisne študentske radijske postaje v Evropi, ki neprekinjeno oddaja že 50 let. RŠ predstavlja edinstveno medijsko, kulturno in izobraževalno ustanovo, kjer več kot 200 mladih honorarnih sodelavk in sodelavcev ustvari 17 ur živega in raznolikega programa dnevno. Po večletni finančni podhranjenosti ostaja RŠ tako rekoč čez noč brez pomembnega deleža ustanoviteljskih sredstev, s čimer je delovanje radia v temeljih ogroženo. Čeprav je znano, da je zaradi izpada študentskega dela nižji tudi celotni proračun ŠOU, to dejstvo nikakor ne opravičuje tako drastične in rokohitrske poteze. Z njo prav študentska organizacija, sredi širše krize političnih idej in erozije državljanskih svoboščin, brez obrazložitve ukinja zavod, ki je nemara eden zadnjih te vrste, ki še dejavno ohranja košček javnega področja in mesta, kjer je možen neodvisen in raznolik razvoj ter udejanjanje ustvarjalnega, raziskovalnega in državljanskega angažmaja mladih ljudi.

Pedagoški inštitut javno izreka polno podporo Radiu Študent pri ohranjanju svoje vloge in delovanja tudi zato, ker je Radio Študent v marsikaterem pogledu edinstvena izobraževalna ustanova. S svojim delovanjem angažirano in kvalitetno pokriva široko paleto področij, od zunanje in notranje politike do kulture, humanistike, znanosti in seveda glasbe. Njegov izjemnem prispevek je še posebej v tem, da daje glas manjšinam in marginaliziranim družbenim skupinam. S tem pomembno prispeva k formiranju bodočih uspešnih novinarjev in novinark, glasbenikov in glasbenic, znanstvenic in znanstvenikov, kulturnih delavcev in delavk ter mnogih drugih. Nenazadnje je kar nekaj raziskovalcev in raziskovalk Pedagoškega inštituta izšlo prav iz vrst Radia Študent, Pedagoški inštitut pa z Radiom Študent tudi danes redno in konstruktivno sodeluje. Pozivamo ŠOU, da svojo odločitev ponovno premisli, slovensko javnost pa obvesti o svojih odločitvah in argumentih zanje.

prof. dr. Igor Žagar Žnidaršič, v.d. direktorja Pedagoškega inštituta

Dostopnost