“NEFORMALNO UČENJE? KAJ PA JE TO?”

Leta 2014 so sodelavci Pedagoškega inštituta v sodelovanju z nekaterimi zunanjimi sodelavci pri založbi Cambridge Scholars Publishing izdali znanstveno monografijo From Formal to Non–Formal: Education, Learning and Knowledge, ki se je ukvarjala s široko tematiko neformalnega učenja, izobraževanja in znanja.
Monografija je nastala v okviru temeljnega raziskovalnega projekta »Antropološki vidiki neformalnega pridobivanja znanj«, ki je med letoma 2011 in 2014 potekal na Pedagoškem inštitutu, s sodelujočima Filozofsko fakulteto Univerze v Ljubljani in Fakulteto za humanistične študije Koper Univerze na Primorskem. Uredila sta jo dr. Igor Ž. Žagar in dr. Polona Kelava, s svojimi prispevki pa so jo obogatili: dr. Tadej Vidmar, dr. Drago B. Rotar, dr. Tihomir Žiljak, dr. Taja Kramberger, dr. Nives Ličen, dr. António Fragoso, dr. Petra Javrh, dr. Marko Radovan, dr. Klara Skubic Ermenc in dr. Sabina Žnidaršič Žagar.
Monografija je z nekaj zornih kotov osvetlila kompleksno tematiko neformalnega učenja, izobraževanja in znanja: podali smo zgodovinski oris izbranih vidikov neformalnega izobraževanja, se ukvarjali z informalnim pridobivanjem znanja, primerjali profesionalno in osebno odgovornost v neformalnem izobraževanju odraslih, spregovorili o antiintelektualizmu v Evropi v kontekstu formalnega in neformalnega pridobivanja znanja, razmišljali o učenju v družini ob prehodih (poroki, rojstvu …), predstavili študijo primera Severne Algarve s Portugalske z vidika učenja v skupnosti, obravnavali pomen učiteljeve odličnosti v neformalnem izobraževanju, pripravili mednarodno primerjavo vrednotenja neformalno in priložnostno pridobljenega znanja, pogledali na ogrodje kvalifikacij in učne izide z vidika neformalnega učenja, razgrnili prednosti neformalnega učenja pred formalnim izobraževanjem, ter pisali o kariernih centrih univerze kot prostorih neformalnega učenja za študente.
Svoje poglede na neformalno učenje, znanje, izobraževanje bodo predstavili nekateri avtorji znanstvene monografije, pogovor pa bosta povezovala njena urednika. Skušali bomo odgovoriti na vprašanja o razmerjih med neformalnim in formalnim izobraževanjem, o neformalnem učenju v vseh družbenih in življenjskih kontekstih, ter na vprašanja o emancipatoričnosti neformalnega znanja.

Dogodek sta povezovala: dr. Igor Ž. Žagar in dr. Polona Kelava, urednika monografije.

Dostopnost