Ob današnjem mednarodnem dnevu migrantov objavljamo poročilo Sirius Watch 2025, ki je nastalo v okviru mednarodnega projekta Sirius 3.0. Aktivnost Sirius Watch je namenjena spremljanju stanja na področju vključevanja otrok in mladih s priseljenskim ozadjem v izobraževanje v sodelujočih državah EU. Letos se je poročilo osredotočilo na kakovost dostopa do izobraževanja oziroma vključevanja otrok in mladih s priseljenskim ozadjem.
Na Pedagoškem inštitutu je področje migracij in izobraževanja prepoznano kot pomembna raziskovalna in razvojna tema, kar se tudi odraža v mnogih naših projektih.
Rezultati raziskave PISA 2018 in 2022 kažejo, da dijaki in dijakinje s priseljenskim ozadjem v povprečju dosegajo precej nižje dosežke na področju bralne, matematične in naravoslovne pismenosti od ostalih dijakov in dijakinj. Prav tako je v Sloveniji odstotek dijakov in dijakinj s priseljenskim ozadjem, ki na lestvici bralne pismenosti dosegajo najvišje rezultate, med najnižjimi izmed sodelujočih držav.
Poročilo UNESCO GEM za Slovenijo izpostavlja ključno vlogo vodstva šol pri spodbujanju medkulturnega dialoga in jezikovne podpore, ki sta pomembna dejavnika za uspešno vključevanje učencev in učenk s priseljenskim ozadjem.
Pri projektu »Zoraleder (Močnejši): z REYN Slovenija do večje ozaveščenosti o pomenu kakovostne predšolske vzgoje« smo pripravili predstavitev institucije vrtca v različnih jezikih in brošuro o večjezičnosti in večkulturnosti v vrtcu za namene lažjega in uspešnejšega vključevanja otrok s priseljenskim ozadjem v vrtce.
V okviru ARIS projekta »Odnos osmošolcev v Sloveniji in Evropi do migrantskih tematik – podatki raziskave IES ICCS 2009, 2016 in 2022« pa smo pripravili strokovni priročnik za učitelje z naslovom Medkulturni pristopi, prakse in perspektive.
PEDAGOŠKI INŠTITUT