“Naša najboljša možna dolgoročna investicija v človeški kapital je čustveno, socialno in kognitivno učenje. Do današnjega dne smo v izobraževalnem procesu v celoti zanemarili prvi dve področji. Eno izmed najbolj pomembnih sporočil literature s področja učinkovitih zgodnjih intervencij je, da imamo na socialne spretnosti ter motivacijo za razliko od kognitivnih sposobnosti večji vpliv. Te spretnosti […]
Pred časom smo lahko v številnih medijih zasledili lestvico ˝najuspešnejših˝ osnovnih šol, pripravljeno na osnovi dosežkov učenk in učencev na nacionalnem preverjanju znanja (v nadaljevanju NPZ). Na prvi pogled se zdi, da je s tem javnosti omogočen dostop do informacij o kakovosti učenja in poučevanja na slovenskih osnovnih šolah in da so staršem šoloobveznih otrok […]
V pričujočem sestavku je predstavljen povzetek ugotovitev raziskovalnega dela, ki ga je avtor opravil v svoji doktorski disertaciji na temo moderne propagande kot znanstvene tehnike upravljanja z ljudmi. »We treat the subject as a broad social engineering proces«[1] Mediji se nenehno sklicujejo na to, da nam prenašajo in kažejo nič manj kot svet. Kaj pa […]
V Sloveniji je leta 2009 potekala Mednarodna raziskava državljanske vzgoje in izobraževanja (ICCS 2009), ki je preverjala državljansko vednost učencev. V Sloveniji je v raziskavi sodelovalo približno 3.000 učencev 8. in 9. razreda na 163 vzorčenih osnovnih šolah, poleg Slovenije pa je v raziskavi sodelovalo še 37 drugih držav. V Sloveniji je bilo v raziskavo […]
Med politikami spoprijemanja z različnimi družbenimi problemi so v strokovnih razpravah vse pogostejši pozivi po ničelni toleranci do praks ali dejanj, ki so moralno nesprejemljiva. Neposrednost sporočila, da je vsakršno toleriranje praks ali dejanj, ki so – tako ali drugače – problematične nedopustno oz. nesprejemljivo je jasno in nedvoumno. Prav zaradi tega se ničelna toleranca […]
Med politikami spoprijemanja z različnimi družbenimi problemi so v strokovnih razpravah vse pogostejši pozivi po ničelni toleranci do praks ali dejanj, ki so moralno nesprejemljiva. Neposrednost sporočila, da je vsakršno toleriranje praks ali dejanj, ki so – tako ali drugače – problematične nedopustno oz. nesprejemljivo je jasno in nedvoumno. Prav zaradi tega se ničelna toleranca […]
Raziskava Dejavniki v oblikovanju (ne)zaupanja v Državni zbor – Javna podoba Državnega zbora RS, od zgodovinskih razlogov do retoričnih učinkov, ki je na Pedagoškem inštitut potekala pred dobrimi desetimi leti je pokazala, da v DZ najverjetneje prevladuje argument moči pred močjo argumentov. Ali je že vsaka prijavitev k besedi oz. besedovanje za “govornico” DZ tudi […]
Raziskava Dejavniki v oblikovanju (ne)zaupanja v Državni zbor – Javna podoba Državnega zbora RS, od zgodovinskih razlogov do retoričnih učinkov, ki je na Pedagoškem inštitut potekala pred dobrimi desetimi leti je pokazala, da v DZ najverjetneje prevladuje argument moči pred močjo argumentov. Ali je že vsaka prijavitev k besedi oz. besedovanje za “govornico” DZ tudi […]
Program mednarodne primerjave dosežkov učencev PISA vsake tri leta preverja bralno, matematično in naravoslovno pismenost 15-letnikov v več kot 60 državah sveta, tudi v Sloveniji. Rezultati zadnje raziskave, ki je bila izvedena leta 2012, so bili objavljeni 3. decembra 2013. Slovenija je glede na povprečje OECD že predhodni raziskavi PISA 2009 dosegala nadpovprečne rezultate pri […]
Program mednarodne primerjave dosežkov učencev PISA vsake tri leta preverja bralno, matematično in naravoslovno pismenost 15-letnikov v več kot 60 državah sveta, tudi v Sloveniji. Rezultati zadnje raziskave, ki je bila izvedena leta 2012, so bili objavljeni 3. decembra 2013. Slovenija je glede na povprečje OECD že predhodni raziskavi PISA 2009 dosegala nadpovprečne rezultate pri […]