Novice

Pi pogovori, “Enake (izobraževalne) možnosti in družbena neenakost”

Enake [izobraževalne] možnosti tradicionalno povezujemo z vrsto različnih idej, ki so v sodobni pluralni družbi – bolj ali manj – nevprašljive, in sicer [i] da imajo vsi posamezniki omogočen dostop do ustrezne izobrazbe oz. kvalifikacij; [ii] da moralno arbitrarni dejavniki kot npr. spol, rasa, veroizpoved, etnična pripadnost, socialno-ekonomski položaj nimajo vpliva na proces v okviru […]

več

Učinek sestave vzorca pri ocenjevanju parametrov postavk in dosežkov v mednarodnih raziskavah znanja

V doktorskem delu je mlada raziskovalka na Pedagoškem inštitutu Mojca Rožman raziskovala učinek sestave vzorca pri ocenjevanju parametrov postavk in dosežkov v mednarodnih raziskavah znanja. V nadaljevanju je predstavljen del izsledkov njenega doktorskega dela. Število sodelujočih držav se v mednarodnih študijah spreminja, v vsaki novi ponovitvi zbiranja podatkov sodeluje več držav. V ocenjevanje parametrov postavk […]

več

Temeljni projekt: Antropološki vidiki neformalnega pridobivanja znanj

Na Pedagoškem inštitutu med leti 2011 in 2014 poteka temeljni projekt »Antropološki vidiki neformalnega pridobivanja znanj«, s sodelujočima Filozofsko fakulteto Univerze v Ljubljani in Fakulteto za humanistične študije Koper Univerze na Primorskem. Projekt je sprva vodil dr. Janez Kolenc Gregorič †, ki nas je leta 2012 prezgodaj zapustil. Vodenje projekta je nato prevzel dr. Igor […]

več

Projekt Dvig socialnega in kulturnega kapitala v okoljih, kjer živijo predstavniki romske skupnosti – 1. del

Razvojno-raziskovalni center pedagoških iniciativ Korak za Korakom, Pedagoški inštitut, je v okviru ESS projekta »Dvig socialnega in kulturnega kapitala v okoljih, kjer živijo predstavniki romske skupnosti« koncipiral, uvajal in evalviral dejavnosti na področju predšolskih programov za romske otroke in njihove družine. Projektne aktivnosti so se izvajale v dvanajstih vrtcih, v projektu pa je sodelovalo tudi […]

več


”PROBLEMI RAZISKOVANJA VZGOJE IN IZOBRAŽEVANJA V SLOVENIJI”

Udeleženci: dr. Zdenko Kodelja (PI), dr. Janez Slak (ARRS), dr. Igor Ž. Žagar (PI) Prvi problem je financiranje raziskav. Ne samo zaradi vladnih varčevalnih ukrepov, ampak tudi zato, ker se vsako leto močno povečuje število raziskovalcev in ustanov, ki kandidirajo za vedno bolj omejena finančna sredstva. Položaj je še hujši, ker gre za raziskovanje v […]

več

Pi pogovori, “Problemi raziskovanja vzgoje in izobraževanja v Sloveniji”

Prvi problem je financiranje raziskav. Ne samo zaradi vladnih varčevalnih ukrepov, ampak tudi zato, ker se vsako leto močno povečuje število raziskovalcev in ustanov, ki kandidirajo za vedno bolj omejena finančna sredstva. Položaj je še hujši, ker gre za raziskovanje v okviru raziskovalnega polja »izobraževanje« in ne posamezne znanstvene discipline, katere predmet preučevanja sta vzgoja […]

več

PROGRAM FRIENDS – Socialno in čustveno učenje

Dr. Ana Kozina se je udeležila mednarodnega usposabljanja za uporabo programov FRIENDS (International FRIENDS Training Conference, Brisbane, Avstralija) in pridobila dvoletno raziskovalno licenco za uporabo programov v Sloveniji. Slovenija se je na ta način, poleg ostalih držav, ki program že uspešno uporabljajo, uvrstila na FRIENDS zemljevid. Opomba. Z zeleno so označene države, kjer že uporabljajo […]

več

Mednarodni projekt TOY

Razvojno-raziskovalni center pedagoških iniciativ Korak za Korakom, Pedagoški inštitut, je vključen v dvoletni mednarodni projekt TOY – Together Old and Young. Kaj je projekt TOY? TOY ali “Together Old and Young” (Skupaj stari in mladi) je dvoletni projekt, ki se osredotoča na otroke, mlajše od 8 let, in starejše odrasle, stare 55 let in več. […]

več

Kaj je novega v Mednarodni raziskavi PIRLS 2011/2016?

V lanskem decembru smo zaključili petletni cikel Mednarodne raziskave PIRLS 2011 in ga decembra skupaj z raziskavo TIMSS 2011 predstavili na tiskovni konferenci na Brdu pri Kranju ter na številnih srečanjih za strokovno javnost. Prvi rezultati raziskave in poročilo so dostopni na spletni strani Pedagoškega inštitua. V letošnjem letu pa se v okviru raziskave PIRLS posvečamo zlasti sekundarnim analizam podatkov. Trenutno nas zanimata […]

več

Mladi in njihov odnos do znanja v družbi znanja

Spremembe politično-ekonomskih usmeritev, ki smo jim v Sloveniji in EU priča v zadnjih desetletjih, posegajo tudi na področje izobraževanja in pomembno določajo izobraževalni proces, tako na formalni ravni (npr. bolonjska reforma, uvedba devetletke) kot implicitno (npr. skriti kurikul šol, pomen znanja v medijskih sporočilih). Zato nas je zanimalo, kakšen odnos do znanja si izoblikujejo sodobne […]

več

Dostopnost