VABILO šolam k sodelovanju v projektu ARISE: Opolnomočenje šol za ustvarjanje pravičnejših učnih okolij

Pedagoški inštitut vabi osnovne in srednje šole iz Obalno-Kraške, Zasavske in Pomurske regije k sodelovanju v triletnem razvojno-raziskovalnem projektu ARISE: Opolnomočenje šol za ustvarjanje pravičnejših učnih okolij, ki poteka v sodelovanju s partnerji iz Hrvaške, Bosne in Hercegovine ter Srbije.


O projektu

ARISE je namenjen zmanjševanju neenakosti v izobraževanju in krepitvi vključujoče šolske kulture. V središče postavlja šolske vodstvene time, torej ravnatelje/-ice, pomočnike/-ice ravnateljev/-ic, učitelje/-ice in profesorje/-ice ter druge strokovne delavce/-ke, ter jih podpira pri razvoju šolskih politik in praks, ki spodbujajo enakost, vključenost in dobrobit vseh učencev/-k in dijakov/-inj, zlasti tistih iz socialno-ekonomsko manj spodbudnih okolij.


Cilji projekta

  • opolnomočiti šolske vodstvene time za načrtovanje in izvajanje šolskih ukrepov na ravni šole za zmanjševanje neenakosti;
  • zmanjšati neenakosti znotraj izobraževanja, ki so povezane s socialno-ekonomskim položajem;
  • razviti in preizkusiti modele mentorstva in sodelovanja med šolami;
  • ustvariti temelje za širšo uporabo programa na nacionalni in mednarodni ravni.

Sodelovanje šol v projektu

Kdo na šoli lahko sodeluje v projektu?

V vsaki sodelujoči šoli bo sodeloval šolski tim s šestimi člani/-cami. V timu mora biti vključen/-a ravnatelj/-ica in/ali pomočnik/-ca ravnatelja/-ice. Preostali člani tima so lahko učitelji/-ce katerekoli triade in kateregakoli predmeta oz. profesorji/-ice kateregakoli predmeta ter drugi/-e strokovni/-e delavci/-ke šole, ki neposredno delajo z otroki (npr. svetovalna služba).

Kako projekt poteka?

  • 1. leto projekta: nacionalno usposabljanje (februar 2026–junij 2026)

V prvem letu trajanja projekta se bo šolski tim udeležil nacionalnega 10-dnevnega usposabljanja (v petih modulih), ki vključuje interaktivne delavnice, načrtovanje šolskih sprememb ter predloge za preoblikovanje šolske kulture v smeri večje vključenosti. 

  • 2. leto projekta: mentorska podpora (september 2026–marec 2027)

V drugem letu projekta bodo šole prejele ciljno mentorsko podporo mentoric Pedagoškega inštituta, ki bodo šolskim timom pomagale pri analizi podatkov in izzivov, oblikovanju ter izvajanju razvojnega načrta za spodbujanje vključujoče kulture, pri čemer bodo vključeni tudi obiski šol mentoric Pedagoškega inštituta, povratne informacije ter podpora pri zagovorništvu sprememb na lokalni in nacionalni ravni.

  • 3. leto projekta: medsebojno učenje in podpora (september 2027–marec 2028)

V tretjem letu projekta bodo šolski timi sodelovali v strukturiranih srečanjih medsebojnega učenja in podpore, kjer bodo ob podpori mentoric Pedagoškega inštituta izmenjevali dobre prakse, se učili drug od drugega ter skupaj razvijali trajnostne in vključujoče rešitve, prilagojene posebnostim vsake šole.

Kako bomo merili uspešnost projekta?

V prvem in drugem letu trajanja projekta bo potekala tudi evalvacija programa, v katero bodo vključeni učenci/-ke v 6. in 7. razredu oz. dijaki/-nje v 1. in 2. letniku na sodelujočih šolah. Ti bodo reševali spletni vprašalnik 3x, in sicer pred začetkom programa za šolske time (predvidoma januarja 2026), po zaključku programa za šolske time (predvidoma junija 2026) ter po zaključku mentorske podpore na šolah (predvidoma marca 2027), s čimer bomo spremljali učinke programa na udeležence/-ke in šolsko okolje.

Kako bomo izbrali šole?

Pri izboru šol bomo upoštevali vrstni red prijav. Prvih 10 šol bo uvrščenih v implementacijsko skupino (šole, kjer se bo izvajal program in evalvacija), ostale pa v kontrolno skupino (šole, kjer se bo izvajala samo evalvacija).

Implementacijska skupina:

  • Aktivno sodelovanje v programu ARISE, ki vključuje usposabljanje šolskih timov, mentorsko podporo pri uvajanju sprememb in srečanja med šolami,
  • 3x izpolnjevanje spletnega vprašalnika na ravni šole (tj. učenci/-ke oz. dijaki/-nje) v prvem in drugem letu trajanja projekta.

 

Kontrolna skupina:

  • 3x izpolnjevanje spletnega vprašalnika na ravni šole (tj. učenci/-ke oz. dijaki/-nje) v prvem in drugem letu trajanja projekta,
  • aktivno sodelovanje v krajši verziji usposabljanja šolskih timov ob zaključku projekta.

Kaj sodelujoče šole pridobijo?

Implementacijska skupina:

  • strokovno usposabljanje in mentorstvo za šolski tim,
  • podporo pri razvoju in implementaciji razvojnega načrta za spodbujanje vključujoče kulture,
  • sodelovanje v nacionalni mreži šol,
  • priložnost za dolgoročni razvoj vključujoče šolske kulture 
  • potrdilo o sodelovanju:
    • v triletnem razvojno-raziskovalnem projektu (6 članov strokovnega tima, ki sodeluje v projektu),
    • za enoletno delo v okviru projektov s področja vzgoje in izobraževanja (koordinator/-ica projekta na šoli za pomoč implementacije vprašalnika na šoli v prvem in drugem letu trajanja projekta posebej).

 

Kontrolna skupina:

  • krajše strokovno usposabljanje za šolski tim,
  • sodelovanje v nacionalni mreži šol,
  • potrdilo o sodelovanju:
    • za enoletno delo v okviru projektov s področja vzgoje in izobraževanja (koordinator_ica projekta na šoli za pomoč implementacije vprašalnika na šoli v prvem in drugem letu trajanja projekta posebej).

Prijava in dodatne informacije

Prijave sprejemamo do ponedeljeka, 24. novembra 2025, preko spletnih obrazcev: 

 

Za prijavljene šole bo organizirano spletno informativno srečanje, kjer bomo podrobneje predstavili projekt in odgovorili na vprašanja.

Več informacij o projektu prejmete pri Ani Mlekuž (ana.mlekuz@pei.si).

Vljudno vabljeni k prijavi!

Ana Mlekuž, Jerneja Jager, Mateja Režek, Manja Veldin, Petra Zgonec

Dostopnost