Vljudno vas vabimo na strokovno srečanje
Zmanjševanje razlik v izobraževanju: vloga vodenja,
ki bo potekalo v četrtek, 27. novembra, od 10.00 dalje,
v sejni sobi Pedagoškega inštituta (Gerbičeva 62, 1000 Ljubljana)
Na strokovnem srečanju z naslovom »Zmanjševanje razlik v izobraževanju: vloga vodenja« bomo predstavili mednarodne in nacionalne ugotovitve globalnega poročila spremljanja izobraževanja UNESCO na področju vodenja za vključujoče izobraževanje. Poročilo prinaša svež vpogled v stanje izobraževanja po svetu in v posameznih sodelujočih državah ter ponuja podatke o tem, kako dostopno, pravično in kakovostno je izobraževanje ter kje se v praksi pojavljajo največje ovire za vključevanje vseh učencev in učenk v izobraževanje.
Na dogodku bomo poskusili odgovoriti na vprašanja, ki jih najnovejše poročilo UNESCO GEM odpira za Slovenijo, in sicer:
- kako lahko vodenje v izobraževanju v praksi uresniči načela enakosti in vključenosti,
- zakaj tudi ob močni podpori vključevanju spremembe v šolskih okoljih pogosto napredujejo počasi ter
- kako socialno-ekonomske razlike še vedno oblikujejo izobraževalne poti otrok in mladih in kaj lahko storimo, da jih zmanjšamo.
Z nami bodo:
- Sanja Brajković (Network of Educational Policy Centres, Hrvaška), ki bo predstavila glavne ugotovitve Globalnega poročila o vodenju za vključujoče izobraževanje,
- Jasna Kovačević (Univerza v Sarajevu, BiH) z raziskavo o tem, kako vrednote, izkušnje in delovni pogoji ravnateljev in ravnateljic vplivajo na vključujoče izobraževanje in zadovoljstvo pri delu,
- Ana Mlekuž (Pedagoški inštitut), ki bo predstavila nacionalne ugotovitve Globalnega poročila o vodenju za vključujoče izobraževanje,
- Marko Strle (Zavod RS za šolstvo, Šola za ravnatelje), ki bo spregovoril o vlogi ravnateljev in ravnateljic pri uresničevanju inkluzije ter o programih strokovnega usposabljanja za razvoj vodstvenih kompetenc,
- Gašper Cankar (RIC), ki bo predstavil ključne rezultate raziskave Pravične možnosti izobraževanja v Sloveniji,
- Špela Kadunc (Botrstvo v Sloveniji) in Iza Tajnšek (koordinatorica Večgeneracijskega centra Skupna točka Ljubljana), ki bosta ponudili uvid “z druge strani sistema” o vlogi šol pri prepoznavanju stisk ter pomenu sodelovanja med šolami in nevladnimi organizacijami in
- Lana Jurko (Network of Educational Policy Centres, Hrvaška), ki bo predstavila mednarodne prakse in programe usposabljanja za ravnatelje in ravnateljice, ki so pokazali učinke pri podpori vključevanju in dobrobiti učencev in učenk.
V prvem delu posveta bomo predstavili mednarodne rezultate UNESCO GEM poročila, ki ponujajo vpogled v stanje vodenja šol in izzive vključevanja v različnih državah. Osvetlili bomo izzive, s katerimi se ravnatelji in ravnateljice soočajo, ko poskušajo uresničiti vizijo vključujočega izobraževanja, ter kako lahko mednarodni podatki in izkušnje služijo kot izhodišče za izboljšave v politiki in praksi.
V drugem delu posveta se bomo osredotočili na to, kako socialno-ekonomski položaj učencev in učenk vpliva na njihove priložnosti in uspehe v šoli. Predstavili bomo različne perspektive na to problematiko, ki vključujejo razmisleke s strani nevladnih organizacij, raziskovalcev in raziskovalk ter praktikov, ter razpravljali o učinkovitih strategijah in praksah, ki lahko pomagajo zmanjšati razlike med učenci in učenkami ter graditi bolj vključujoče in pravične šolske skupnosti.
Zaradi lažje organizacije dogodka vas vljudno naprošamo, da se na posvet prijavite preko SPLETNEGA OBRAZCA.
Vljudno vabljeni!
Veseli bomo vašega obiska.
PROGRAM SREČANJA:
10.00-11.30:
- Sanja Brajković (Network of Educational Policy Centres, Hrvaška): Leadership for inclusive education: key findings and challenges in Central and Eastern Europe, the Caucasus, and Central Asia
V prispevku bodo predstavljeni glavni poudarki mednarodnega Globalnega poročila spremljanja izobraževanja: Vodenje za vključujoče izobraževanje za Srednjo in Vzhodno Evropo, Kavkaz in Srednjo Azijo. (Predavanje bo potekalo v angleščini.)
- Jasna Kovačević (Univerza v Sarajevu, BiH): When Commitment Collides with Constraints: The Moderating Role of Inclusive Attitudes and Job Satisfaction on School Leaders’ Mandate for Inclusion
Prispevek se bo osredotočal na to, kako vrednote, izkušnje in delovni pogoji ravnateljev in ravnateljic vplivajo na vključujoče izobraževanje in zadovoljstvo pri delu. (Predavanje bo potekalo v angleščini, predavateljica pa se nam bo pridružila preko spleta.)
- Ana Mlekuž (Pedagoški inštitut): Vodenje za vključevanje v praksi: izzivi, ovire in priložnosti v slovenskih šolah
V prispevku bodo predstavljeni glavni poudarki Globalnega poročila spremljanja izobraževanja za Slovenijo: Vodenje za vključujoče izobraževanje v Sloveniji
- Marko Strle (Zavod RS za šolstvo, Šola za ravnatelje): Vloga ravnatelja pri obravnavanju raznolikosti za uresničevanje inkluzivnega vzgojno-izobraževalnega zavoda
Prispevek bo obravnaval vlogo ravnatelja oz. ravnateljice kot ključnega akterja pri uresničevanju inkluzije v vzgojno-izobraževalnem zavodu. V prispevku bo posebej predstavljen namen in pomen nalog ter programov ZRSŠ, ki ravnateljem in ravnateljicam omogočajo poglobljeno strokovno usposabljanje in razvoj vodstvenih kompetenc za obravnavanje raznolikosti.
11.30-12.30
kosilo
12.30-14.00:
- Gašper Cankar in Darko Zupanc (RIC): Pravične možnosti izobraževanja v Sloveniji
V prispevku bodo podrobneje predstavljene ključne ugotovitve raziskave Pravične možnosti izobraževanja v Sloveniji, ki kažejo, kako socialno-ekonomski položaj, priseljenski status in prisotnost posebnih potreb vplivajo na dosežke učencev in učenk v slovenskem šolskem sistemu.
- Špela Kadunc (Botrstvo v Sloveniji) in Iza Tajnšek (koordinatorica Večgeneracijskega centra Skupna točka Ljubljana): Ko šola in skupnost delujeta skupaj: dobre prakse vključevanja otrok v stiski
Prispevek bo govoril o vlogi šole pri prepoznavanju stisk otrok ter o možnostih sodelovanja z nevladnimi organizacijami in skupnostjo pri iskanju celostnih rešitev. Dotaknil se bo tudi vprašanja, kako lahko šola postane prostor, ki s partnerstvi in vključujočim pristopom zmanjšuje socialne razlike in krepi opolnomočenje otrok.
- Lana Jurko (Network of Educational Policy Centres, Hrvaška) in Ana Mlekuž (Pedagoški inštitut): Od spoznanj do prakse: opolnomočenje šol za pravičnost v izobraževanju/From Lessons Learned to New Beginnings: Empowering Schools for Greater Equity in Education
Prispevek bo govoril o praksah in praktičnih priporočilih, ki izhajajo iz projektov ARISE (Action for Reducing Inequalities in Education) in HEAD (Empowering School Principals for Inclusive School Culture), kako lahko ravnatelji in ravnateljice ter odločevalci in odločevalke sistematično zmanjšajo učne neenakosti in krepijo vključenost vseh učencev in učenk. (Predavanje bo deloma potekalo v angleščini.)
PEDAGOŠKI INŠTITUT