Novice

Pi pogovori, “Moč argumenta ali argument moči pri odločanju v DZ.”

Raziskava Dejavniki v oblikovanju (ne)zaupanja v Državni zbor – Javna podoba Državnega zbora RS, od zgodovinskih razlogov do retoričnih učinkov, ki je na Pedagoškem inštitut potekala pred dobrimi desetimi leti je pokazala, da v DZ najverjetneje prevladuje argument moči pred močjo argumentov. Ali je že vsaka prijavitev k besedi oz. besedovanje za “govornico” DZ tudi […]

več

»MOČ ARGUMENTA ALI ARGUMENT MOČI PRI ODLOČANJU V DZ«

Raziskava Dejavniki v oblikovanju (ne)zaupanja v Državni zbor – Javna podoba Državnega zbora RS, od zgodovinskih razlogov do retoričnih učinkov, ki je na Pedagoškem inštitut potekala pred dobrimi desetimi leti je pokazala, da v DZ najverjetneje prevladuje argument moči pred močjo argumentov. Ali je že vsaka prijavitev k besedi oz. besedovanje za “govornico” DZ tudi […]

več

“KATERA VPRAŠANJA ODPIRAJO NAJNOVEJŠI REZULTATI RAZISKAVE PISA?” 

Program mednarodne primerjave dosežkov učencev PISA vsake tri leta preverja bralno, matematično in naravoslovno pismenost 15-letnikov v več kot 60 državah sveta, tudi v Sloveniji. Rezultati zadnje raziskave, ki je bila izvedena leta 2012, so bili objavljeni 3. decembra 2013. Slovenija je glede na povprečje OECD že predhodni raziskavi PISA 2009 dosegala nadpovprečne rezultate pri […]

več

Pi pogovori, “Katera vprašana odpirajo najnovejši rezultati raziskave PISA?”

Program mednarodne primerjave dosežkov učencev PISA vsake tri leta preverja bralno, matematično in naravoslovno pismenost 15-letnikov v več kot 60 državah sveta, tudi v Sloveniji. Rezultati zadnje raziskave, ki je bila izvedena leta 2012, so bili objavljeni 3. decembra 2013. Slovenija je glede na povprečje OECD že predhodni raziskavi PISA 2009 dosegala nadpovprečne rezultate pri […]

več

ICILS 2013 – Prvi rezultati

ICILS 2013 – Mednarodna raziskava računalniške in informacijske pismenosti – je nova raziskava nastala pod okriljem Mednarodne zveze za evalvacijo izobraževalnih dosežkov IEA. ICILS je prva mednarodna raziskava, ki neposredno meri, kakšna so znanja, veščine, sposobnosti učencev na tem področju. 20. novembra so bili javnosti predstavljeni prvi rezultati te raziskave. Znanja, veščine in sposobnosti učencev […]

več

Sprejemanje evropskih agend v slovenskem izobraževalnem prostoru

V doktorskem delu je avtorica raziskovala, kako na slovenski izobraževalni prostor vpliva skupno evropsko sodelovanje na področju izobraževanja. Pri tem se je še posebej osredotočila na področje bralne, matematične in naravoslovne pismenosti. V nadaljevanju je predstavljen del izsledkov njenega doktorskega dela. Čeprav raziskavo PISA mnogi poznajo predvsem kot projekt OECD (Organizacije za ekonomsko sodelovanje in […]

več

Rezultati mednarodne raziskave PISA 2012

Slovenija z raziskavo PISA 2012 zaključuje prvi krog podrobnega preverjanja naravoslovne, bralne in matematične pismenosti 15-letnikov. Rezultati so stabilni, saj na vseh treh področjih v primerjavi z rezultati raziskave PISA 2009 ni pomembnejših razlik. Program mednarodne primerjave dosežkov učencev PISA (Programme for International Student Assessment) je dolgoročen projekt primerjanja znanja in spretnosti učenk in učencev […]

več

Projekt Dvig socialnega in kulturnega kapitala v okoljih, kjer živijo predstavniki romske skupnosti – 2. del

V prejšnji izdaji Novičnika smo predstavili kratek opis projektnih aktivnosti, ki so se v okviru projekta Dvig socialnega in kulturnega kapitala v okoljih, kjer živijo predstavniki romske skupnosti, izvajale pod okriljem Razvojno-raziskovalnega centra pedagoških iniciativ Korak za Korakom na Pedagoškem inštitutu. V nadaljevanju  navajamo nekaj kvantitativnih podatkov implementacije projektih aktivnosti:   Projekt v številkah Število otrok, […]

več

Akcijska raziskava v okviru projekta Together Old and Young (TOY)

Partnerji v projektu TOY smo z namenom, da bi izvedeli več o tem, kakšne koristi ima medgeneracijsko učenje za mlajše otroke in starejše odrasle, obiskali 21 dejavnosti medgeneracijskega učenja, se srečali z udeleženci in jih vprašali po njihovih izkušnjah. Vse dejavnosti, ki smo jih obiskali, so kljub zelo različnim pogojem v različnih državah uspešno združile dve (ali […]

več

Pi pogovori, “Retorika na Slovenskem – Med lepim govorjenjem in zavajanjem”

Retorika kot veščina uspešnega javnega prepričevanja ima dolgo tradicijo in tudi po 2500 letih ostaja eno temeljnih orodij našega javnega delovanja. Še več, razskave kažejo, da se je zanimanje zanjo v Evropi povečalo, pogosteje se opredeljujeta tudi vloga in pomen retorike v izobraževanju. Kakšne so razmere pri nas? Ali obstaja v slovenski šoli (in politiki) […]

več

Dostopnost