Novice


”ENAKE (IZOBRAŽEVALNE) MOŽNOSTI IN DRUŽBENA NEENAKOST”

Sogovorniki: dr. Mojca Pajnik, dr. Srečo Dragoš, dr. Mitja Sardoč Enake [izobraževalne] možnosti tradicionalno povezujemo z vrsto različnih idej, ki so v sodobni pluralni družbi – bolj ali manj – nevprašljive, in sicer [i] da imajo vsi posamezniki omogočen dostop do ustrezne izobrazbe oz. kvalifikacij; [ii] da moralno arbitrarni dejavniki kot npr. spol, rasa, veroizpoved, […]

več

Tkanje preproge generacij

Pedagoški inštitut je vključen v dvoletni mednarodni projekt TOY – Together Old and Young – Skupaj stari in mladi. V okviru projekta so raziskovalke Razvojno-raziskovalnega centra pedagoških iniciativ Korak za Korakom, ki v projektu neposredno sodelujejo, dne 30. 5. 2014, izvedle srečanje z naslovom »Tkanje preproge generacij«. Kaj je projekt TOY in zakaj je pomemben? »V […]

več

Dispozitivi utelešenja v sodobnem slovenskem gledališču: Performativni obrat in performativne pisave

V doktorski disertaciji Dispozitivi utelešenja v sodobnem slovenskem gledališču se podrobneje ukvarjam s prepletom praks uprizarjanja, pri katerih je v dvajsetem stoletju opazen izrazit fokus na igralčevem in gledalčevem telesu (in na njuni medsebojni interakciji) ter na praksi dramskega pisanja oz. pisanja gledaliških besedil. Zaradi preglednosti sem se usmerila v analizo pojavov v slovenskem prostoru (četudi so […]

več

O migracijah, spolu in kurikulih

»Vloga ženskih migracij in migrantk v konstrukciji slovenske nacionalne identitete od nacionalne do postnacionalne dobe: primerjalni slovenski, evropski in globalni vidiki« je temeljni projekt, ki ga je financirala Javna agencija za raziskovanje Republike Slovenije. Trajanje projekta je bilo določeno za obdobje od 1. 7. 2011 do 30. 6. 2014. Vodja projekta je bila dr. Ksenija […]

več

Nacionalna evalvacijska študija: Profesionalni razvoj strokovnih delavcev v poklicnem in strokovnem izobraževanju

V letih 2010 – 2013 je bila izvedena nacionalna evalvacijska študija z naslovom Profesionalni razvoj strokovnih delavcev v poklicnem in strokovnem izobraževanju. Cilji študije so bili osredotočeni na pridobivanje podatkov ter analizo teh podatkov na podlagi anketnih vprašalnikov glede profesionalnega razvoja strokovnih delavcev v poklicnem in strokovnem izobraževanju. V študiji je sodelovalo 1822 učiteljev, ki […]

več

Enake možnosti

V sodobni pluralni družbi so enake možnosti eno od temeljnih načel javnega šolanja ter eden od osnovnih mehanizmov zagotavljanja pravičnosti v procesih distribucije selektivnih družbenih položajev ter s tem povezane socialne mobilnosti. Vsa pojmovanja enakih možnostih temeljijo na treh ločenih predpostavkah, in sicer [i] da imajo vsi posamezniki omogočen dostop do ustrezne izobrazbe oz. kvalifikacij; […]

več

»ZDRAVSTVENA VZGOJA IN ZDRAVJE KOT POSEL – Posamičnikov odnos do zdravja«

V predavanju in diskusiji bomo razlikovali ožje in širše pojmovanje zdravja. Vprašali se bomo, kaj lahko posamičnik kot duhovno ozaveščen posameznik sam stori za svoje zdravje. To je odvisno od tega, kako ga razume. Manjšina razume zdravje v najširšem smislu kot fizično, psihosocialno in duhovno ravnotežje in blagostanje individualne osebnosti, večina pa ga še vedno […]

več

Pi pogovori, »Zdravstvena vzgoja in zdravje kot posel – Posamičnikov odnos do zdravja«

V predavanju in diskusiji bomo razlikovali ožje in širše pojmovanje zdravja. Vprašali se bomo, kaj lahko posamičnik kot duhovno ozaveščen posameznik sam stori za svoje zdravje. To je odvisno od tega, kako ga razume. Manjšina razume zdravje v najširšem smislu kot fizično, psihosocialno in duhovno ravnotežje in blagostanje individualne osebnosti, večina pa ga še vedno […]

več

Pedagoški inštitut v sodelovanju s Trubarjevo hišo literature vabi na nadaljevanje mesečnih diskusij 

”PI pogovori”  z naslovom “ČUSTVENO IN SOCIALNO UČENJE”

Sogovorniki: doc. dr. Ana Kozina, znanstvena sodelavka na PI in docentka za psihologijo na Univerzi v Mariboru, 

izr. prof. dr. Gabi Čačinovič Vogrinčič, profesorica na Fakulteti za socialno delo Univerze v Ljubljani in 

Marjan Gorup, ravnatelj Osnovne šole Prežihovega Voranca v Ljubljani Pogovor bo povezovala:

dr. Urška Štremfel, znanstvena sodelavka na PI in vodja projekta »Približajmo […]

več

»ČUSTVENO IN SOCIALNO UČENJE«

“Naša najboljša možna dolgoročna investicija v človeški kapital je čustveno, socialno in kognitivno učenje. Do današnjega dne smo v izobraževalnem procesu v celoti zanemarili prvi dve področji. Eno izmed najbolj pomembnih sporočil literature s področja učinkovitih zgodnjih intervencij je, da imamo na socialne spretnosti ter motivacijo za razliko od kognitivnih sposobnosti večji vpliv. Te spretnosti […]

več

Dostopnost