Vabilo na tiskovno konferenco ob izidu nove znanstvene monografije

Vljudno vabimo na predstavitev nove znanstvene monografije Učitelj kot retorik: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza, ki je izšla v Digitalni knjižnici Pedagoškega inštituta.

Knjiga, ki je nastala v kontekstu priprav na prenovo učnega načrta za pouk retorike kot obveznega izbirnega predmeta v osnovni šoli, želi opozoriti na skoraj že pozabljeno dejstvo, da je šolstvo, kot ga poznamo danes, prav proizvod retorične tradicije, argumentiranost pa (pred)pogoj prepričljivega pedagoškega diskurza.

S celovitimi prikazom sistema (antične) retorične tehnike, ki jo navezuje na sodobne jezikovno pragmatične koncepte, in samostojno obravnavo argumentacije kot polja, ki ga prečijo številne in raznolike teorije, Učitelj kot retorik odgovarja tudi na naraščajoči interes za retorične vsebine v okviru različnih srednješolskih in visokošolskih izobraževalnih programov. Toda prav antična perspektiva retorike in njene pedagogike, ki jo knjiga jemlje za izhodišče pri vzpostavitvi retorike kot temeljne sestavine sodobnega pedagoškega procesa, ji omogoča, da prestopa vzgojno izobraževalni okvir, bodisi v smislu prikaza retorike kot predmetne vsebine ali (splošne) komunikacijske veščine, in jo utrjuje v njenem izvirnem poslanstvu: kot vedo, ki vzgaja in usposablja za aktivno državljanstvo.

O vsem tem in – kot zahteva dobra retorična tradicija – gotovo še o čem bodo spregovorili njeni avtorji: dr. Igor Ž. Žagar, dr. Janja Žmavc in dr. Barbara Domanjko.

 

Predstavitev bo potekala na 7. januarja 2019 ob 11. uri na Pedagoškem inštitutu, Gerbičeva 62, Ljubljana.

Dostopnost