V sredo, 17. septembra 2025, se je z uvodnima nagovoroma predstojnice Oddelka za pedagogiko in andragogiko, dr. Monike Govekar Okoliš, in predstavnice Pedagoškega inštituta, mag. Ane Mlekuž, začela znanstvena konferenca z naslovom »Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: upad različnih pismenosti v Sloveniji – izzivi in priložnosti«. Teme, ki jih obravnavata plenarni predavanji, skupaj s predstavitvijo raziskovalnih in strokovnih prispevkov ter primerov dobrih praks, zaznamujejo 60. let neodvisnih raziskav in visoko obletnico delovanja Pedagoškega inštituta. Znanstvena konferenca poteka v prostorih Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani.
Uvodna nagovora
Dr. Monika Govekar Okoliš, predstojnica Oddelka za pedagogiko in andragogiko, se je v svojem nagovoru udeleženkam in udeležencem zahvalila za njihove vsebine in jih povabila, da skupaj razmislijo, kako raziskovalni rezultati s področja vzgoje in izobraževanja0 vplivajo na kakovost vzgoje in izobraževanja v Sloveniji.
Mag. Ana Mlekuž, predstavnica Pedagoškega inštituta, je prisotnim predstavila program konference, poleg uvodnih plenarnih predavanj tudi predstavitve raziskovalnih in strokovnih prispevkov ter primerov dobrih praks, ki bodo potekali v različnih sekcijah. Udeleženke in udeležence je posebej povabila na okroglo mizo z naslovom »Učenje iz rezultatov: kako mednarodne raziskave izboljšujejo slovensko izobraževanje?«, ki bo v četrtek zaključila znanstveno konferenco.
Plenarno predavanje
Prvo plenarno predavanje sta pripravila ddr. Zdenko Kodelja, ki je bil zaposlen na Pedagoškem inštitutu, in dr. Zdenko Medveš, ki je deloval tako na Pedagoškem inštitutu kot na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani. Dr. Zdenko Medveš se je opravičil zaradi zdravstvenih razlogov, zato je plenarno predavanje z naslovom »Šestdeset let Pedagoškega inštituta za avtonomijo raziskovanja« predstavil drr. Zdenko Kodelja. V svojem predavanju se je dotaknil pomena neodvisnosti na ravni posameznika, na ravni raziskovalke oziroma raziskovalca, ter na ravni institucije, raziskovalnega inštituta ali druge institucije.
Predstavitev raziskovalnih in strokovnih prispevkov ter primerov dobrih praks bo potekalo v različnih sekcijah
Znanstvena konferenca se po odmoru nadaljuje s predstavitvami raziskovalnih in strokovnih prispevkov ter primerov dobrih praks v naslednjih sekcijah: »Različne pismenosti in izzivi v vzgoji in izobraževanju«, »Profesionalni razvoj pedagoških delavcev«, »Evalvacija in zagotavljanje kakovosti v vzgoji in izobraževanju« ter »Šola in družba«.
V četrtek bodo udeleženke in udeleženci svoje prispevke in primere dobrih praks delili tudi v sekcijah »Izzivi digitalizacije in umetne inteligence v vzgoji in izobraževanju« in »Izkušnje in dileme v vzgojno-izobraževalnih institucijah – primeri dobrih praks«.
Podeljena bodo priznanja in nagrade Pedagoškega inštituta
Na 10. znanstveni konferenci Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: upad različnih pismenosti v Sloveniji – izzivi in priložnosti« bodo v sodelovanju s SLODRE podeljena priznanja in nagrade Pedagoškega inštituta. Priznanje za najboljše doktorsko delo na področju raziskovanja vzgoje in izobraževanja ter priznanje za izjemne dosežke na področju raziskovanja vzgoje in izobraževanja bosta podeljena v četrtek po plenarnem predavanju.
Znanstvena konferenca bo zaključena z okroglo mizo z naslovom »Učenje iz rezultatov: Kako mednarodne raziskave izboljšujejo slovensko izobraževanje?«
Na okrogli mizi bodo v razpravi o mednarodnih raziskavah in njihovem vplivu na slovensko izobraževanje sodelovali dr. Eva Klemenčič Mirazchiyski, vodja Centra za uporabno epistemologijo na Pedagoškem inštitutu, mag. Marijana Kolenko, ravnateljica Osnovne šole Lava, dr. Fani Nolimal z Zavoda RS za šolstvo, dr. Tanja Taštanoska z Ministrstva za vzgojo in izobraževanje ter dr. Darko Zupanc z Državnega izpitnega centra.
Celoten program 10. znanstvene konference na povezavi.
Zbornik 10. znanstvene konference: