Novice

POTROŠNIŠTVO KOT OBLIKA SODOBNEGA SUŽENJSTVA

Potrošništvo je vsakdanji pojav, vendar mu namenjamo premalo kritične pozornosti. Zato bomo nastopajoči v prispevku kritično analizirali potrošništvo s filozofskega, sociološkega, ekonomskega in psihološkega vidika. Homo consumens je derivat homo oeconomicusa, kjer je potrošnja logično nadaljevanje proizvodnega procesa. Kapitalizem je ustvaril univerzalen sistemski okvir potrošniške kulture, ki psihološko pogojuje vedenje potrošnikov. Ozavestili bomo osnovne trgovske […]

več

Pi pogovori, “Potrošništvo kot oblika sodobnega suženjstva”

Potrošništvo je vsakdanji pojav, vendar mu namenjamo premalo kritične pozornosti. Zato bomo nastopajoči v prispevku kritično analizirali potrošništvo s filozofskega, sociološkega, ekonomskega in psihološkega vidika. Homo consumens je derivat homo oeconomicusa, kjer je potrošnja logično nadaljevanje proizvodnega procesa. Kapitalizem je ustvaril univerzalen sistemski okvir potrošniške kulture, ki psihološko pogojuje vedenje potrošnikov. Ozavestili bomo osnovne trgovske […]

več

MOTIVACIJSKI DEJAVNIKI DOSEŽKOV V RAZISKAVAH IEA TIMSS 2015 IN OECD PISA 2015

Konec leta 2016 so bili sproščeni mednarodni rezultati dveh mednarodnih raziskav v katerih je sodelovala tudi Slovenija, in sicer IEA TIMSS ter OECD PISA. Prva se osredotoča na matematično in naravoslovno pismenost učencev 4. in 8. razreda ter dijake zaključnih gimnazijskih letnikov, druga na matematične, naravoslovne in bralne kompetence 15-letnikov. Obe raziskavi, poleg merjenja kognitivnih […]

več

Pi pogovori, “Motivacijski dejavniki dosežkov v raziskavah IEA TIMSS 2015 in OECD PISA 2015”

Konec leta 2016 so bili sproščeni mednarodni rezultati dveh mednarodnih raziskav v katerih je sodelovala tudi Slovenija, in sicer IEA TIMSS ter OECD PISA. Prva se osredotoča na matematično in naravoslovno pismenost učencev 4. in 8. razreda ter dijake zaključnih gimnazijskih letnikov, druga na matematične, naravoslovne in bralne kompetence 15-letnikov. Obe raziskavi, poleg merjenja kognitivnih […]

več

Rezultati mednarodne raziskave PISA 2015

Najnovejši podatki raziskave PISA iz leta 2015 kažejo stabilnost naravoslovnih in porast matematičnih in bralnih dosežkov slovenskih učenk in učencev. Na vseh treh področjih pismenosti Slovenija dosega rezultate nad povprečjem OECD. Ob tem pa učenke in učenci manj kot pred devetimi leti v raziskavi PISA 2006, ko je bilo naravoslovje tudi glavno področje preverjanja, poročajo […]

več

Začetek projekta Neoliberalizem v evropskem izobraževalnem prostoru: med učinkovitostjo in pravičnostjo slovenskih izobraževalnih politik in praks

Na Pedagoškem inštitutu smo v letu 2016 začeli izvajati temeljni raziskovalni projekt z naslovom Neoliberalizem v evropskem izobraževalnem prostoru: med učinkovitostjo in pravičnostjo slovenskih izobraževalnih politik in praks. Pri izvedbi triletnega projekta sodelujemo s Pedagoško fakulteto Univerze v Ljubljani. V središču raziskovalne pozornosti projekta je vprašanje neoliberalne zasnovanosti evropskega izobraževalnega prostora in njenega vpliva na […]

več

Rezultati raziskav TIMSS 2015

Rezultati raziskav TIMSS 2015 kažejo, da matematično in naravoslovno izobraževanje v Sloveniji dosega odlično znanje med učenci v osnovni šoli in dijaki gimnazij. Slovenija je dosegla nadpovprečne in zelo visoke rezultate iz znanja matematike in naravoslovnih predmetov v osnovni šoli, ter matematike in fizike v gimnaziji. Osmošolci so se z znanjem naravoslovja uvrstili med najboljše […]

več

Rezultati mednarodne raziskave PISA 2015

Najnovejši podatki raziskave PISA iz leta 2015 kažejo stabilnost naravoslovnih in porast matematičnih in bralnih dosežkov slovenskih učenk in učencev. Na vseh treh področjih pismenosti Slovenija dosega rezultate nad povprečjem OECD. Ob tem pa učenke in učenci manj kot pred devetimi leti v raziskavi PISA 2006, ko je bilo naravoslovje tudi glavno področje preverjanja, poročajo […]

več

PISA pod drobnogledom – 2. del

Predstavljamo vam serijo (vsega skupaj 6) krajših analiz podatkov, ki smo jih zbrali v okviru mednarodne raziskave PISA in ki postavljajo zbrane podatke v novo luč. Izhajali smo iz mesečnika PISA in focus, ki ga izdaja OECD, mednarodnim analizam pa smo dodali še analizo slovenskih podaktov.  Ali večje število organiziranih ur učenja naravoslovja izven obveznega pouka […]

več

Opredelitve in načini spodbujanja rezilientnosti v šoli in izven nje

Moto:  Biti človek je vprašanje, na katerega odgovarja življenje. (Alfried Längle) Vsak se rodi že z naravnimi življenjskimi potenciali za odpornost na zunanje pritiske okolja. Po Längleju (navedeno po Waibel, 2013) gre za tiri stebre individualne osebnosti: 1. moči (können), 2, marati (mögen), 3. smeti (dürfen), 4. morati (müssen). Seveda pa že pri novorojenčkih opazimo, […]

več

Dostopnost