Retorika kot veščina uspešnega javnega prepričevanja ima dolgo tradicijo in tudi po 2500 letih ostaja eno temeljnih orodij našega javnega delovanja. Še več, razskave kažejo, da se je zanimanje zanjo v Evropi povečalo, pogosteje se opredeljujeta tudi vloga in pomen retorike v izobraževanju. Kakšne so razmere pri nas? Ali obstaja v slovenski šoli (in politiki) […]
V mnogih izobraževalnih sistemih po svetu je bilo vprašanje književnega kanona v zadnjih desetletjih problematizirano in prepoznano kot pomembno pri oblikovanju učnih načrtov. V tem okviru je zlasti pereče običajno prevladujoče število avtorjev oziroma odsotnost avtoric, kar pa v Sloveniji – kljub številnim pobudam – na ravni oblikovanja politik in sestavljanja učnih načrtov ni zaznano […]
Objavljamo prve rezultate Mednarodne raziskave o državljanski vzgoji in izobraževanju ICCS 2016. Dosežki slovenskih učenk in učencev na področju državljanske vednosti so nad mednarodnim povprečjem. Kaj je ICCS 2016 (Mednarodna raziskava državljanske vzgoje in izobraževanja)? ICCS je Mednarodna raziskava državljanske vzgoje in izobraževanja, ki jo na mednarodni ravni koordinira IEA (Mednarodna organizacija za evalviranje učinkov […]
Sogovornice: Urša Novak, Pedagoški inštitut Petra Zgonec, Pedagoški inštitut Petra Bozovičar, Pedagoški inštitut Mija Koderman, Vrtec Šentvid Slovenija se tako kot druge evropske države sooča z visoko stopnjo neuspešnosti romskih učencev. Na ravni Nacionalne evalvacijske študije o uspešnosti romskih učencev v osnovni šoli (2011) je bilo ugotovljeno, da je v šolskih letih od 2005/2006 do […]
Slovenija se tako kot druge evropske države sooča z visoko stopnjo neuspešnosti romskih učencev. Na ravni Nacionalne evalvacijske študije o uspešnosti romskih učencev v osnovni šoli (2011) je bilo ugotovljeno, da je v šolskih letih od 2005/2006 do 2008/2009 osnovno šolo uspešno zaključilo le 60 odstotkov vpisanih romskih učencev, vključenih v raziskavo. Kljub temu, da […]
Urejeno izobraževanje je eden od temeljev profesionalizacije vsake stroke in ključnega pomena za razvoj stroke kot znanstvene discipline. Glavni namen projekta je bil predlagati mednarodno primerljiv kompetenčni model za vse ravni izobraževanja v zdravstveni negi in nacionalni model razvoja in krepitve zdravstvene nege kot znanstvene discipline v Sloveniji. Sodelujoči partnerji v projektu (MFDPŠ, NIJZ, PI, […]
Sogovorniki: dr. Alenka Gril, Pedagoški inštitut dr. Damijan Štefanc, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani dr. Boris Vezjak, Filozofska fakulteta, Univerza v Mariboru Dogodek je povezovala mag. Sabina Autor, Pedagoški inštitut. Mladi so danes prepoznani za tisto družbeno skupino, ki zahteva posebno pozornost, obravnavo in politike, ki bi naj bile osredotočene le na njihove probleme. Toda […]
Mladi so danes prepoznani za tisto družbeno skupino, ki zahteva posebno pozornost, obravnavo in politike, ki bi naj bile osredotočene le na njihove probleme. Toda hkrati ne gre spregledati, da so problemi kakršni so na primer revščina, nezaposlenost ali narcisizem, ki so prepoznani kot specifični problemi mladih, vendarle tudi pereči problemi širše družbe. Na drugi […]
Tokratni PI pogovori bodo potekali po dveh vzporednih tirih. Na eni strani se bomo spraševale, kako izboljšane možnosti deklet, njihova uspešnost, ki sicer sega visoko (a ne do najvišjih položajev!) v izobraževalni vertikali, in »napredek« v drugih segmentih življenja prikrivajo probleme neenakosti in seksizma, še posebej na področju vzgoje in izobraževanja. Kot kaže, je danes […]
Sogovorniki: dr. Marko Kalan, Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše Ljubljana dr. Jasna Murgel, poslanka Državnega zbora Republike Slovenije mag. Mojca Vaupotič, Zveza sonček dr. Tina Vršnik Perše, Pedagoški inštitut in Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru Sistem dodeljevanja in izvajanja dodatne strokovne pomoči za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami je v Sloveniji že […]