Novice

Rezultati mednarodne raziskave TIMSS 2015

Rezultati raziskav TIMSS 2015 kažejo, da matematično in naravoslovno izobraževanje v Sloveniji dosega odlično znanje med učenci v osnovni šoli in dijaki gimnazij. Slovenija je dosegla nadpovprečne in zelo visoke rezultate iz znanja matematike in naravoslovnih predmetov v osnovni šoli, ter matematike in fizike v gimnaziji. Osmošolci so se z znanjem naravoslovja uvrstili med najboljše […]

več

TEMA: Quot linguas calles, tot homines vales: učenje in poučevanje tujih jezikov v slovenskih šolah

Sogovornice: Bronka Straus, Urad RS za izobraževanje, MIZŠ Metka Zorec, OŠ Prežihov Voranc Ljubljana dr. Liljana Kač, ZRSŠ dr. Janja Žmavc, Filozofska fakulteta UM in Pedagoški inštitut Ljubljana Poučevanje jezikov je v edukaciji tematika z eno najdaljših tradicij. Po 2500 letih kopičenja teoretičnega, empiričnega in pedagoškega védenja na področju jezikovnega poučevanja, ki se sicer neprestano […]

več

“QUOT LINGUAS CALLES, TOT HOMINES VALES: UČENJE IN POUČEVANJE TUJIH JEZIKOV V SLOVENSKIH ŠOLAH”

Poučevanje jezikov je v edukaciji tematika z eno najdaljših tradicij. Po 2500 letih kopičenja teoretičnega, empiričnega in pedagoškega védenja na področju jezikovnega poučevanja, ki se sicer neprestano spreminja in razvija, se danes o obstoju poučevanja tujih jezikov ne sprašujemo več. Jasno je tudi, da gre pri opredelitvi učenja in poučevanja tujih jezikov za različne forme […]

več

Pi pogovori, “Quot linguas calles, tot humanies vales”

Učenje in poučevanje tujih jezikov v slovenskih šolah Poučevanje jezikov je v edukaciji tematika z eno najdaljših tradicij. Po 2500 letih kopičenja teoretičnega, empiričnega in pedagoškega védenja na področju jezikovnega poučevanja, ki se sicer neprestano spreminja in razvija, se danes o obstoju poučevanja tujih jezikov ne sprašujemo več. Jasno je tudi, da gre pri opredelitvi […]

več

PRETEKLOST IN PRIHODNOST MUZEJSKE PEDAGOGIKE

Pogovor se navezuje na tematsko izdajo revije Šolsko polje v številki 5-6 letnika 2015 pod naslovom Tendence v muzejski pedagogiki in na izid znanstvene monografije Rajke Bračun Sova Umetnina – ljubezen na prvi pogled? Pedagoški pomen interpretacije v umetnostnem muzeju (Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2016. Digitalna knjižnica, Dissertationes 28). Muzejska pedagogika kot interdisciplinarna znanstvena veda označuje […]

več

Pi pogovori, “Preteklost in prihodnost muzejske pedagogike”

Pogovor se navezuje na tematsko izdajo revije Šolsko polje v številki 5-6 letnika 2015 pod naslovom Tendence v muzejski pedagogiki in na izid znanstvene monografije Rajke Bračun Sova Umetnina – ljubezen na prvi pogled? Pedagoški pomen interpretacije v umetnostnem muzeju (Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2016. Digitalna knjižnica, Dissertationes 28). Muzejska pedagogika kot interdisciplinarna znanstvena veda označuje […]

več

IZOBRAŽEVANJE ROMOV – USPEHI IN IZZIVI 21. STOLETJA

Po ocenah različnih institucij v Sloveniji živi od 10.000 do 12.000 Romov. Ob popisu prebivalstva iz leta 2002 se je za pripadnike romske skupnosti opredelilo 3.246 prebivalcev, 3.834 oseb pa je kot materni jezik navedlo romski jezik. V slovenskem prostoru so štiri skupine Romov: prekmurski ali madžarski, dolenjski ali hrvaški, balkanski ali mestni ter gorenjski […]

več

Pi pogovori, “Izobraževanje Romov: uspehi in izzivi 21. stoletja”

Po ocenah različnih institucij v Sloveniji živi od 10.000 do 12.000 Romov. Ob popisu prebivalstva iz leta 2002 se je za pripadnike romske skupnosti opredelilo 3.246 prebivalcev, 3.834 oseb pa je kot materni jezik navedlo romski jezik. V slovenskem prostoru so štiri skupine Romov: prekmurski ali madžarski, dolenjski ali hrvaški, balkanski ali mestni ter gorenjski […]

več

izobraževanju Romov – uspehi in izzivi 21. stoletja-nagovor

Spoštovane obiskovalke, spoštovani obiskovalci, dober večer in dobrodošli na aprilskih PI pogovorih. 8. aprila smo praznovali svetovni dan Romov, zato tudi nocojšnje PI pogovore namenjamo romski tematiki oziroma natančneje izobraževanju Romov – uspehi in izzivi 21. stoletja. Danes nam bodo to tematiko pobliže predstavili: mag. Stane Baluh, direktor Urada Vlade Republike Slovenije za narodnosti, Samanta […]

več

Moderadorstvo

Samanta Baranja: Samanta Baranja je predstavnica romske skupnosti, ki je zaposlena v Razvojno-raziskovalnem centru pedagoških iniciativ Korak za korakom pri Pedagoškem inštitutu, v okviru katerega potekajo tudi različni projekti, osredotočeni na zagotavljanje dostopa do kakovostnih predšolskih programov za romske otroke in njihove starše. V svojem prispevku bo spregovorila o ciljih, ki jih želijo doseči v […]

več

Dostopnost