Novice

Pi pogovori, »Učinkovitost dodatne strokovne pomoči za mladostnike s posebnimi potrebami«

Sistem dodeljevanja in izvajanja dodatne strokovne pomoči za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami je v Sloveniji že nekaj časa vpeljan, saj deluje vse od leta 2000. Med tem časom je bil deležen posameznih sprememb in popravkov. Na podlagi rezultatov evalvacijske študije Evalvacija različnih oblik dodatne strokovne pomoči, ki je otrokom dodeljena v skladu z […]

več

Projekt START – A good start for all: Sustaining TrAnsitions across the Early Years

Pedagoški inštitut je vodja konzorcija, ki bo med septembrom 2016 in februarjem 2019 izvajal projekt START- A good start for all: Sustaining TrAnsitions across the Early Years, oblikovanega v okviru programa Erasmus+.  Cilj projekta je promocija in izboljševanje praks, povezanih s prehodom med različnimi izobraževalnimi konteksti. V partnerstvu sodeluje devet partnerjev iz Italije, Belgije, Velike […]

več

Projekt ROKA v ROKI: socialne in čustvene spretnosti za nediskriminatorno in vključujočo skupnost (celostni pristop) – 2017 do 2020

V letu 2016 smo uspešno pridobili projekt Erasmus+ K3 Policy experimentation (prednostno področje: Spodbujanje temeljnih vrednot skozi izobraževanje in usposabljanje z naslavljanjem raznolikosti znotraj učnega okolja): ROKA v ROKI: socialne in čustvene spretnosti za nediskriminatorno in vključujočo skupnost (celostni pristop) (angl. HAND in HAND: Social and Emotional Skills for Tolerant and Non-discriminative Societies (A Whole School Approach)). […]

več

PISA pod drobnogledom – 3. del

Predstavljamo vam serijo (vsega skupaj 6) krajših analiz podatkov, ki smo jih zbrali v okviru mednarodne raziskave PISA in ki postavljajo zbrane podatke v novo luč. Izhajali smo iz mesečnika PISA in focus, ki ga izdaja OECD, mednarodnim analizam pa smo dodali še analizo slovenskih podatkov.  1. Ali domače naloge pomagajo odpravljati razlike v dosežkih? Raziskava PISA […]

več

Rezultati blagostanja v PISI 2015

Danes je Pedagoški inštitut objavil rezultate mednarodne raziskave PISA 2015 o blagostanju učenk in učencev. Večina 15-letnikov v Sloveniji je zadovoljna s svojim življenjem. Slovenski 15-letniki izražajo podobno raven strahu pred preverjanjem znanja kot v povprečju v OECD, nekoliko nižji občutek pripadnosti šoli in nižjo raven storilnostne motivacije, stopnja medvrstniškega nasilja pa je glede na […]

več

PI pogovori: Ali aktivnost neoliberalizma (v izobraževanju) aplicira odpor in druga iskanja?

Od sedemdesetih let dvajsetega stoletja dalje se je liberalizem zamikal v niz racionalnosti, ki so obljubljale preobrazbo individualnih in institucionalnih praks v smer tekmovalnosti, učinkovitosti, kulture podjetnosti in odgovorne avtonomije, s širitvijo regulatornih mehanizmov tržne racionalnosti v vse sfere družbenega življenja. Kljub vztrajanju neoliberalnih regulativnih mehanizmov pa je danes že mogoče govoriti tudi o naboru […]

več

POTROŠNIŠTVO KOT OBLIKA SODOBNEGA SUŽENJSTVA

Potrošništvo je vsakdanji pojav, vendar mu namenjamo premalo kritične pozornosti. Zato bomo nastopajoči v prispevku kritično analizirali potrošništvo s filozofskega, sociološkega, ekonomskega in psihološkega vidika. Homo consumens je derivat homo oeconomicusa, kjer je potrošnja logično nadaljevanje proizvodnega procesa. Kapitalizem je ustvaril univerzalen sistemski okvir potrošniške kulture, ki psihološko pogojuje vedenje potrošnikov. Ozavestili bomo osnovne trgovske […]

več

Pi pogovori, “Potrošništvo kot oblika sodobnega suženjstva”

Potrošništvo je vsakdanji pojav, vendar mu namenjamo premalo kritične pozornosti. Zato bomo nastopajoči v prispevku kritično analizirali potrošništvo s filozofskega, sociološkega, ekonomskega in psihološkega vidika. Homo consumens je derivat homo oeconomicusa, kjer je potrošnja logično nadaljevanje proizvodnega procesa. Kapitalizem je ustvaril univerzalen sistemski okvir potrošniške kulture, ki psihološko pogojuje vedenje potrošnikov. Ozavestili bomo osnovne trgovske […]

več

MOTIVACIJSKI DEJAVNIKI DOSEŽKOV V RAZISKAVAH IEA TIMSS 2015 IN OECD PISA 2015

Konec leta 2016 so bili sproščeni mednarodni rezultati dveh mednarodnih raziskav v katerih je sodelovala tudi Slovenija, in sicer IEA TIMSS ter OECD PISA. Prva se osredotoča na matematično in naravoslovno pismenost učencev 4. in 8. razreda ter dijake zaključnih gimnazijskih letnikov, druga na matematične, naravoslovne in bralne kompetence 15-letnikov. Obe raziskavi, poleg merjenja kognitivnih […]

več

Pi pogovori, “Motivacijski dejavniki dosežkov v raziskavah IEA TIMSS 2015 in OECD PISA 2015”

Konec leta 2016 so bili sproščeni mednarodni rezultati dveh mednarodnih raziskav v katerih je sodelovala tudi Slovenija, in sicer IEA TIMSS ter OECD PISA. Prva se osredotoča na matematično in naravoslovno pismenost učencev 4. in 8. razreda ter dijake zaključnih gimnazijskih letnikov, druga na matematične, naravoslovne in bralne kompetence 15-letnikov. Obe raziskavi, poleg merjenja kognitivnih […]

več

Dostopnost