Na Pedagoškem inštitutu smo zaskrbljeni nad nesprejemljivim ravnanjem Mestne občine Ljubljana oziroma nad načinon, na katerega so se odločili zaključiti neuspešna pogajanja z uporabniki AT Roga. Predvsem pa nas s strahom navdaja nedopustno in izjemno nasilno ravnanje policije ob evikciji 19. januarja in tudi kasneje ob javnem shodu v podporo ROGu 22. januarja 2021.
Rog je predstavljal javni prostor, ki ni le bogatil neke mestne četrti, ampak je s svojo nekomformnostjo, drugačnimi načini delovanja in tudi s svojo ambivalentnostjo utemeljeval urbanost mesta samega. Delovanje avtonomne tovarne ROG je bilo raznoliko in bogato, tako na področju kulture in umetnosti kakor tudi v socialnem in družbenem angažiranju. O izjemni paleti pomembnih dejavnosti ROGa priča tudi sodelovanje s Pedagoškim inštitutom v okviru mednarodne evropske mreže SIRIUS (Policy Network on Migrant Education), namenjeni vključevanju otrok in mladostnikov priseljencev v izobraževanje. Predstavniki iniciative v Rogu (Second Home in KD Gmajna) so tako na posvetu z učitelji_cami, v okviru povezovanja šole z družinami, lokalno skupnostjo ter neformalnim učenjem delili dragocene izkušnje in razmišljanja o integracijah na družbeni margini.
Ob dogodkih v preteklem tednu se MOL ni le odpovedal možnosti razvoja edinstvenega socialnega in kulturno-umetniškega prostora, temveč je predvsem zamudil izjemno priložnost za iskanje in vzpostavljanje novih oblik sobivanja različnih praks in krepitve lokalne skupnosti. Na tem področju je Ljubljana zapravila možnost postati pionirsko mesto v novih oblikah grajenja skupnosti in dialogu z mladimi. Kar je Ljubljana začela graditi v AKC Metelkova mestu, je zrušila v Rogu. In ne nazadnje, ne gre spregledati, kako je ob dogodkih v Rogu MOL sporočil otrokom in mladim Ljubljane, da se konflikte rešuje s prevlado argumenta moči in uporabo nasilja nad močjo argumentov.
Za Pedagoški inštitut,
prof. dr. Igor Žagar Žnidaršič, v.d. direktorja Pedagoškega inštituta