ARISE: Opolnomočenje šol za ustvarjanje pravičnejših učnih okolij

Vodja projekta na PI: mag. Ana Mlekuž
Center: Infrastrukturni center
Časovno obdobje trajanja projekta: 2025-2028


ARISE: Opolnomočenje šol za ustvarjanje pravičnejših učnih okolij je mednarodni projekt, ki združuje nevladne organizacije, raziskovalne institucije in šole iz Slovenije, Hrvaške, Srbije ter Bosne in Hercegovine z namenom zmanjševanja neenakosti na področju izobraževanja in spodbujanja vključujoče šolske kulture. Projekt gradi na uspešnih praksah preteklih projektov ARISE (Action for Reducing Inequalities in Education) in HEAD (Empowering School Principals for Inclusive School Culture) ter jih nadgrajuje z novim pristopom, ki poudarja distribuirano vodenje šol.


Cilji projekta

Projekt ARISE: Opolnomočenje šol za ustvarjanje pravičnejših učnih okolij želi:

  1. Opolnomočiti vodstvene time v šolah (ravnatelje/-ice, učitelje/-ice in druge strokovne delavce/-ke), da razvijejo in izvajajo celostne šolske strategije za podporo pravičnosti, enakosti in vključenosti.

  2. Zmanjšati razlike znotraj izobraževanja, ki izhajajo iz revščine in socialne izključenosti, s prilagojenim mentorstvom, izobraževanjem in medsebojnim učenjem šol.

  3. Okrepiti vpliv šol pri oblikovanju izobraževalnih politik in praks, ki temeljijo na dokazih in spodbujajo enake možnosti za vse učence/-ke.


Kako bomo cilje dosegli

Da bi te cilje dosegli, projekt vključuje več ključnih dejavnosti:

  • Usposabljanje trenerjev/-k in šolskih timov, ki bodo pridobili znanja o vključujočem vodenju, partnerstvu s starši in skupnostjo ter načrtovanju sprememb na ravni šol.

  • Mentorsko podporo in mreženje med šolami, s katerimi bodo šolski timi izmenjevali dobre prakse in rešitve za premagovanje revščine v izobraževanju.

  • Vzpostavitev učnih skupnosti in medsebojne podpore med šolami v štirih državah.

  • Nacionalne in mednarodne dogodke, namenjene ozaveščanju, izmenjavi rezultatov in spodbujanju politik, ki naslavljajo izobraževalno neenakost.

Projekt cilja na šole v socialno in ekonomsko prikrajšanih območjih (v Sloveniji so to Obalno-Kraška, Zasavska in Pomurska regija), njihove učitelje/-ice ter učence/-ke, stare med 11 in 18 let.


Sodelujoče raziskovalke:

Dostopnost