Direktor Pedagoškega inštituta, prof. dr. Igor Ž. Žagar se bo od 9. do 10. februarja 2019 kot plenarni govorec udeležil panhelenske konference “The art of speech in rhetorical practice: Seeking for modern forms of rhetorical education paedeia“. Program konference je dostopen TUKAJ. Naslov njegovega plenarnega predavanja pa je Rhetoric in the Slovenian Primary Schools Curriculum.
Retorika je postala slovenska stalnica. O retoričnih (ne)sposobnostih javnih osebnosti lahko slišite in berete vsepovsod, domnevno se retorike lahko nauči kdorkoli in kjerkoli, pouk retorike namreč ponujajo takorekoč vsi: od ljudskih univerz prek verskih skupnosti do centrov podjetniški storitev. Nekateri od ponudnikov obljubljajo, da vas bodo v vsega štirih urah naučili osnov logike, retorike in […]
Vljudno vabimo na predstavitev nove znanstvene monografije Učitelj kot retorik: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza, ki je izšla v Digitalni knjižnici Pedagoškega inštituta. Knjiga, ki je nastala v kontekstu priprav na prenovo učnega načrta za pouk retorike kot obveznega izbirnega predmeta v osnovni šoli, želi opozoriti na skoraj že pozabljeno dejstvo, da je šolstvo, kot ga […]
Tema tokratnih PI Pogovorov bo vključujoče učno okolje v osnovnih in srednjih šolah. Naslovili bomo ovire s katerimi se srečujemo pri opolnomočenju otrok priseljencev in za njihovo uspešno vključevanje v pedagoški proces v šoli ter integracijo v širši skupnosti. Tematiko bomo obravnavali s treh perspektiv, jezikovne, prostovoljstva in profesionalnega razvoja strokovnih delavcev v vzgoji in […]
Vabimo vas na tiskovno konferenco, kjer bomo na mednarodni dan migrantov, 18. decembra, predstavili dejavnosti evropske mreže za politike izobraževanja priseljencev – SIRIUS, ki so v 16-ih državah Evropske unije, tudi v Sloveniji, potekale v letu 2018. Predstavili bomo: ključne ugotovitve nacionalnih posvetov »SIRIUS National round tables« o prednostnih nalogah in možnostih razvoja vključujoče politike […]
Kljub temu, da stopnja tveganja revščine med mladimi v Sloveniji v zadnjih letih pada, pa še vedno kar 13 % otrok in mladostnikov živi v gospodinjstvih z dohodkom, ki je nižji od praga tveganja revščine. Negativni učinki življenja na pragu revščine se pri otrocih lahko kažejo že zelo zgodaj na kognitivnem in telesnem zdravju, v […]
Medgeneracijske prakse združujejo ljudi različnih generacij, da se skupaj učijo, se spoznajo in zabavajo. Medgeneracijsko učenje, ki vključuje mlajše otroke (0-10 let) in starejše osebe, lahko pomembno prispeva k premostitvi vrzeli med različnimi družbenimi skupinami v družbi. Iniciativa TOY (Together Old and Young) spodbuja zavedanje in strokovno znanje, ki vam lahko pomaga pri razvoju kakovostnih […]
Spoštovani. Vabimo vas, da se kot slušatelji prijavite na 3. nacionalno znanstveno konferenco ‘Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Mednarodno sodelovanje kot podpora vzgoji in izobraževanju’, ki bo potekala v ponedeljek, 25. septembra 2018, v prostorih ZRC SAZU (Novi trg 2, Ljubljana). Na konferenci bosta kot vabljeni predavateljici sodelovali prof. Tone Kvernbekk, PhD, z Univerze v Oslu ter dr. Renata Salecl z Inštituta za kriminologijo […]
Skozi svojo dolgo zgodovino je predstavljalo načelo ‘odprtosti vseh družbenih položajev talentom’ osrednji emancipatorični ideal socialne mobilnosti, ki je radikalno spremenilo distribucijo privilegiranih družbenih položajev kakor tudi samo idejo socialnega statusa. Čeprav je ‘standardni’ horizont mišljenja (in razumevanja) razprave o talentih nerazdružljivo povezan s problematiko enakih možnosti oz. distributivne pravičnosti nasploh, so sodobne razprave o […]
Tokratni PI pogovori se uvrščajo v linijo naših dosedanjih razprav o odnosu do feminizma (zlasti pri mladih), njegovem dojemanju oziroma razumevanju in »prisvojitvi« nekaterih feminističnih zahtev na način, ki kaže na depolitizacijo feminizma. Podobe dekliškosti in feminizma, ki jih prinašajo mediji, so pogosto oblikovane na način, ki kaže, da je prizadevanja po politični moči nadomestila […]