V imaginariju ameriškega načina življenja kot tudi ameriške kulture nasploh zasedajo ameriške sanje posebno mesto, saj veljajo za destilirano različico vseh ameriških vrednot. Tako v ekonomiji in politiki kot tudi v popularni kulturi in literaturi, predstavljajo nekakšen arhetip zgodbe o [materialnem] uspehu. Hkrati predstavljajo ameriške sanje – tako v ZDA kakor tudi drugod po svetu […]
V imaginariju ameriškega načina življenja kot tudi ameriške kulture nasploh zasedajo ameriške sanje posebno mesto, saj veljajo za destilirano različico vseh ameriških vrednot. Tako v ekonomiji in politiki kot tudi v popularni kulturi in literaturi, predstavljajo nekakšen arhetip zgodbe o [materialnem] uspehu. Hkrati predstavljajo ameriške sanje – tako v ZDA kakor tudi drugod po svetu […]
Splošna podoba v segmentu vzgoje in izobraževanja je, da je ženskam omogočena mobilnost po vsej izobraževalni vertikali, kar naj bi bil nedvoumni dokaz dosežene enakosti med spoloma. Aktualna razprava o enakosti med spoli (v tujini in Sloveniji) se odvija med že kar ustaljenimi koordinatami: v ospredju so obsežni standardizirani pristopi k raziskovanju vzgoje in izobraževanja, […]
Neoliberalni in postfeministični diskurzi Splošna podoba v segmentu vzgoje in izobraževanja je, da je ženskam omogočena mobilnost po vsej izobraževalni vertikali, kar naj bi bil nedvoumni dokaz dosežene enakosti med spoloma. Aktualna razprava o enakosti med spoli (v tujini in Sloveniji) se odvija med že kar ustaljenimi koordinatami: v ospredju so obsežni standardizirani pristopi k […]
Mednarodne raziskave znanja so eden od pomembnih diagnostičnih mehanizmov, s katerim si tisti, ki v vodijo šolske sisteme, pomagajo pri oceni, kako uspešni so ti šolski sistemi pri doseganju nekaterih bistvenih ciljev. Na prvi pogled je ta stavek neomajna hvalnica raziskavam z znanimi kraticami: TIMSS, PISA, PIRLS,ICILS, ICCS … V podrobnem branju pa lahko razberemo […]
Mednarodne raziskave znanja so eden od pomembnih diagnostičnih mehanizmov, s katerim si tisti, ki v vodijo šolske sisteme, pomagajo pri oceni, kako uspešni so ti šolski sistemi pri doseganju nekaterih bistvenih ciljev. Na prvi pogled je ta stavek neomajna hvalnica raziskavam z znanimi kraticami: TIMSS, PISA, PIRLS, ICILS, ICCS … V podrobnem branju pa lahko […]
Na Pedagoškem inštitutu smo v okviru projektov Erasmus+ začeli izvajati mednarodni projekt Differentiation of instruction for teacher professional Development and students” Success (DiDeSu) (Diferenciacija pouka za profesionalni razvoj učiteljev in učno uspešnost učencev). Projekt se izvaja v 4 evropskih državah, in sicer na Cipru, v Španiji, Romuniji in Sloveniji in traja dve leti, s pričetkom 1. 9. 2015. Projekt […]
Predstavljamo vam serijo (vsega skupaj 6) krajših analiz podatkov, ki smo jih zbrali v okviru mednarodne raziskave PISA in ki postavljajo zbrane podatke v novo luč. Izhajali smo iz mesečnika PISA in focus, ki ga izdaja OECD, mednarodnim analizam pa smo dodali še analizo slovenskih podaktov. Ali vključenost otrok v preprimarno izobraževanje vodi k njihovim višjim […]
PI pogovori odpirajo vprašanje vloge evalvacije v prostoru vzgoje in izobraževanja. Članice Centra za evalvacijske študije Pedagoškega inštituta (dr. Ana Kozina, dr. Maša Vidmar, dr. Tina Rutar Leban, dr. Tina Vršnik Perše) bodo z nekaterimi ključnimi sogovorniki s področja evalvacije v Sloveniji odprle vprašanja načrtovanja, izvedbe in uporabe spoznanj evalvacijskih študij. Cilj pogovora je skupna […]
Vloga evalvacije PI pogovori odpirajo vprašanje vloge evalvacije v prostoru vzgoje in izobraževanja. Članice Centra za evalvacijske študije Pedagoškega inštituta (dr. Ana Kozina, dr. Maša Vidmar, dr. Tina Rutar Leban, dr. Tina Vršnik Perše) bodo z nekaterimi ključnimi sogovorniki s področja evalvacije v Sloveniji odprle vprašanja načrtovanja, izvedbe in uporabe spoznanj evalvacijskih študij. Cilj pogovora […]