Najnovejši podatki raziskave PISA iz leta 2015 kažejo stabilnost naravoslovnih in porast matematičnih in bralnih dosežkov slovenskih učenk in učencev. Na vseh treh področjih pismenosti Slovenija dosega rezultate nad povprečjem OECD. Ob tem pa učenke in učenci manj kot pred devetimi leti v raziskavi PISA 2006, ko je bilo naravoslovje tudi glavno področje preverjanja, poročajo […]
Na Pedagoškem inštitutu smo v letu 2016 začeli izvajati temeljni raziskovalni projekt z naslovom Neoliberalizem v evropskem izobraževalnem prostoru: med učinkovitostjo in pravičnostjo slovenskih izobraževalnih politik in praks. Pri izvedbi triletnega projekta sodelujemo s Pedagoško fakulteto Univerze v Ljubljani. V središču raziskovalne pozornosti projekta je vprašanje neoliberalne zasnovanosti evropskega izobraževalnega prostora in njenega vpliva na […]
Rezultati raziskav TIMSS 2015 kažejo, da matematično in naravoslovno izobraževanje v Sloveniji dosega odlično znanje med učenci v osnovni šoli in dijaki gimnazij. Slovenija je dosegla nadpovprečne in zelo visoke rezultate iz znanja matematike in naravoslovnih predmetov v osnovni šoli, ter matematike in fizike v gimnaziji. Osmošolci so se z znanjem naravoslovja uvrstili med najboljše […]
Najnovejši podatki raziskave PISA iz leta 2015 kažejo stabilnost naravoslovnih in porast matematičnih in bralnih dosežkov slovenskih učenk in učencev. Na vseh treh področjih pismenosti Slovenija dosega rezultate nad povprečjem OECD. Ob tem pa učenke in učenci manj kot pred devetimi leti v raziskavi PISA 2006, ko je bilo naravoslovje tudi glavno področje preverjanja, poročajo […]
Predstavljamo vam serijo (vsega skupaj 6) krajših analiz podatkov, ki smo jih zbrali v okviru mednarodne raziskave PISA in ki postavljajo zbrane podatke v novo luč. Izhajali smo iz mesečnika PISA in focus, ki ga izdaja OECD, mednarodnim analizam pa smo dodali še analizo slovenskih podaktov. Ali večje število organiziranih ur učenja naravoslovja izven obveznega pouka […]
Moto: Biti človek je vprašanje, na katerega odgovarja življenje. (Alfried Längle) Vsak se rodi že z naravnimi življenjskimi potenciali za odpornost na zunanje pritiske okolja. Po Längleju (navedeno po Waibel, 2013) gre za tiri stebre individualne osebnosti: 1. moči (können), 2, marati (mögen), 3. smeti (dürfen), 4. morati (müssen). Seveda pa že pri novorojenčkih opazimo, […]
Rezultati raziskav TIMSS 2015 kažejo, da matematično in naravoslovno izobraževanje v Sloveniji dosega odlično znanje med učenci v osnovni šoli in dijaki gimnazij. Slovenija je dosegla nadpovprečne in zelo visoke rezultate iz znanja matematike in naravoslovnih predmetov v osnovni šoli, ter matematike in fizike v gimnaziji. Osmošolci so se z znanjem naravoslovja uvrstili med najboljše […]
Sogovornice: Bronka Straus, Urad RS za izobraževanje, MIZŠ Metka Zorec, OŠ Prežihov Voranc Ljubljana dr. Liljana Kač, ZRSŠ dr. Janja Žmavc, Filozofska fakulteta UM in Pedagoški inštitut Ljubljana Poučevanje jezikov je v edukaciji tematika z eno najdaljših tradicij. Po 2500 letih kopičenja teoretičnega, empiričnega in pedagoškega védenja na področju jezikovnega poučevanja, ki se sicer neprestano […]
Poučevanje jezikov je v edukaciji tematika z eno najdaljših tradicij. Po 2500 letih kopičenja teoretičnega, empiričnega in pedagoškega védenja na področju jezikovnega poučevanja, ki se sicer neprestano spreminja in razvija, se danes o obstoju poučevanja tujih jezikov ne sprašujemo več. Jasno je tudi, da gre pri opredelitvi učenja in poučevanja tujih jezikov za različne forme […]
Učenje in poučevanje tujih jezikov v slovenskih šolah Poučevanje jezikov je v edukaciji tematika z eno najdaljših tradicij. Po 2500 letih kopičenja teoretičnega, empiričnega in pedagoškega védenja na področju jezikovnega poučevanja, ki se sicer neprestano spreminja in razvija, se danes o obstoju poučevanja tujih jezikov ne sprašujemo več. Jasno je tudi, da gre pri opredelitvi […]