Novice

Pedagoški inštitut podpira shod Mladih za podnebno pravičnost

Pedagoški inštitut podpira in se bo udeležil napovedanega shoda Mladih za podnebno pravičnost, ki se bo odvil ta petek, 15. marca 2019, s pričetkom ob 11:55 na Kongresnem trgu v Ljubljani. Kakšen smisel naj mladi najdejo v šolanju in izobraževanju, če jasno vidijo, da je prihodnost postala vprašljiva v samih temeljnih? Potekajoča prizadevanja mladih za […]

več

Rezultati COST raziskave E-Read: Evolution of Reading in the Age of Digitisation

Na Pedagoškem inštitutu je potekala tiskovna konferenca ob rezultatih COST raziskave E-Read: Evolution of Reading in the Age of Digitisation, ki se je ukvarjala s primerjavo branja s papirja in branja z digitalnih predlog. Na tiskovni konferenci so sodelovali: prof. dr. Miha Kovač, član Jedrne skupina projekta E-Read in profesor na Oddelku za bibliotekarstvo; dr. Matjaž Mihelčič, M. […]

več

Dr. Igor Ž. Žagar v radijski oddaji Jezikovni pogovori

Ta torek, 12.2., ob 18.00 vabljeni k poslušanju 1. dela radijske oddaje Jezikovni pogovori na radiu ARS – 3. program Radia Slovenija, v kateri bo direktor Pedagoškega inštituta, dr. Igor Ž. Žagar, spregovoril o tem, kakšni retoriki smo Slovenci.  

več

Revija Šolsko polje vabi k oddaji člankov

Vabimo vas k oddaji člankov za objavo v tematski številki revije Šolsko polje z naslovom “Nasilje, družba, šola”, ki bo tematizirala širši kontekst problematike nasilja na teoretični ravni kot tudi ravni javnih politik ter pedagoške prakse. Rok za oddajo povzetka je 5. marec 2019, rok za oddajo celotnega članka pa 15. april 2019. Gostujoča urednika: […]

več

PI pogovori: Radikalizacija, nasilni ekstremizem in konfliktna različnost

Problematika radikalizacije in nasilnega ekstremizma predstavlja enega od najpomembnejših izzivov sodobnih pluralnih družb. Razpetost med zagotavljanjem varnosti in stabilnosti na eni strani ter spoštovanjem temeljnih pravic in svoboščin posameznikov na drugi razkriva številne napetosti in dileme, ob katere trčijo tako snovalci politik kot tudi strokovnjaki in pedagoški delavci. Zadeva je toliko bolj problematična, saj brutalnost […]

več

Dr. Zdenko Kodelja na okrogli mizi Vsi v šolo

Vabljeni na okroglo mizo z naslovom Vsi v šolo, na kateri bo sodeloval tudi dr. Zdenko Kodlelja. Okrogla miza bo potekala v torek, 12.2.2019, ob 19.00 v Vodnikovi domačiji v Ljubljani. Več informacij o okrogli mizi lahko najdete TUKAJ.

več

Plenarno predavanje prof. dr. Igorja Ž. Žagarja

Direktor Pedagoškega inštituta, prof. dr. Igor Ž. Žagar se bo od 9. do 10. februarja 2019 kot plenarni govorec udeležil panhelenske konference “The art of speech in rhetorical practice: Seeking for modern forms of rhetorical education paedeia“. Program konference je dostopen TUKAJ. Naslov njegovega plenarnega predavanja pa je Rhetoric in the Slovenian Primary Schools Curriculum.

več

PI pogovori: Učitelj kot retorik, retorika kot poklic

Retorika je postala slovenska stalnica. O retoričnih (ne)sposobnostih javnih osebnosti lahko slišite in berete vsepovsod, domnevno se retorike lahko nauči kdorkoli in kjerkoli, pouk retorike namreč ponujajo takorekoč vsi: od ljudskih univerz prek verskih skupnosti do centrov podjetniški storitev. Nekateri od ponudnikov obljubljajo, da vas bodo v vsega štirih urah naučili osnov logike, retorike in […]

več

Vabilo na tiskovno konferenco ob izidu nove znanstvene monografije

Vljudno vabimo na predstavitev nove znanstvene monografije Učitelj kot retorik: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza, ki je izšla v Digitalni knjižnici Pedagoškega inštituta. Knjiga, ki je nastala v kontekstu priprav na prenovo učnega načrta za pouk retorike kot obveznega izbirnega predmeta v osnovni šoli, želi opozoriti na skoraj že pozabljeno dejstvo, da je šolstvo, kot ga […]

več

PI pogovori: Vključujoča šola in otroci priseljenci v Sloveniji

Tema tokratnih  PI Pogovorov  bo vključujoče učno okolje v osnovnih in srednjih šolah. Naslovili bomo ovire s katerimi se srečujemo pri opolnomočenju otrok priseljencev in za njihovo uspešno vključevanje v pedagoški proces v šoli ter integracijo v širši skupnosti.  Tematiko bomo obravnavali s treh perspektiv,  jezikovne, prostovoljstva in profesionalnega razvoja strokovnih delavcev v vzgoji in […]

več

Dostopnost