TALIS 2024

TALIS 2024

TALIS 2024 je tretja izvedba Mednarodne raziskave o poučevanju in učenju, v kateri sodeluje Slovenija.

Potem, ko so informacije, sporočila in meddržavne primerjave  zbranih podatkov iz TALIS 2018 postale pomemben izhodiščni vir za usmerjanje izobraževanje politik, je Ministrstvo za vzgojo in izbraževanje vključilo Slovenijo v nov mednarodni projekt TALIS 2024, ki teče od 2022 do 2025.
Podobno kot TALIS 2018 bo študija TALIS 2024 zbrala podatke od učiteljev in ravnateljev o praksah poučevanja, njihovem izobraževanju, poklicu, delovnih okoliščinah in stališčih do dela z učenci in dijaki.
Tokratna raziskava vsebinsko posebej naslavlja izobraževanje za trajnostni razvoj.

Mednarodni viri o TALIS: https://www.oecd.org/education/talis


Slovenija vključena v 3 module raziskave poučevanja

Slovenija je vključena v 3 module raziskave poučevanja na ravni ISCED 1, ISCED 2 in ISCED 3. To pomeni, da v TALIS sodelujejo ločene populacije slovenskih učiteljev:

  • nižja raven: učitelji razrednega pouka 1. do 5. razreda in učitelji, ki učijo katerikoli predmet v 6. razredu,
  • višja raven: predmetni učitelji, ki učijo katerikoli predmet od 7. do 9. razreda,
  • srednješolska raven: učitelji, ki učijo katerikoli predmet v srednješolskih programih za mladino.

Zaradi specifične situacije v Sloveniji, kjer sta obe osnovnošolski populaciji učiteljev v istih šolah in se celo prekrivata v 6. razredu, so bile v vzorec izbrane šole vključene hkrati v raziskavo na nižji in višji ravni, njihovi ravnatelji pa so ločeno poročali o delu šole na vsaki ravni. Na srednješolski ravni so bile v raziskavo povabljene vse srednje šole in njihovi ravnatelji.

V Sloveniji je raziskava zajela 256 osnovnih šol in vseh 145 srednjih šol. Na vsaki osnovni šoli je bilo v sodelovanje naključno izbranih 20 učiteljev nižje ravni in 20 učiteljev višje ravni ali vsi, če jih je bilo na šoli manj, v srednjih šolah pa 30 naključno izbranih učiteljev. Vse skupine učiteljev so bile izbrane tako, da so dobro odražale predmetna področja poučevanja na šoli.


Medanrdono poročilo TALIS 2024

Osrednje mednarodno poročilo je bilo objavljeno oktobra 2025 (osnovne mednarodne primerjave vseh podatkov) in v nadaljnih letih sledijo nadaljna dodatna tematska poročila.

Pedagoški inštitut je pripravil in koordiniral raziskavo na šolah, zagotovil vključitev podatkov v mednarodne zbirke, opravil osnovne analize in poročal o nacionalnih izsledkih vzporedno z mednarodnimi objavami.


Rezultati in izsledki (NOVO – 7. oktober 2025)

  • Poučevanje in učenje v Sloveniji in po svetu (nacionalno poročilo) (.pdf)
  • Mednarodne tabele izračunov rezultatov v poročilu, po poglavjih
    • Tabele_poglavje1, Tabele_poglavje2, Tabele_poglavje3, Tabele_poglavje4, Tabele_poglavje5, Tabele_poglavje6, Tabele_poglavje7
  • Vprašalnik raziskave TALIS 2024 za učitelje (.pdf)
  • Deleži odgovorov učiteljev v Sloveniji na vprašalnik raziskave TALIS 2024 (.xls)
  • Sporočilo za medije
  • Predstavitev na konferenci za medije (.pdf), predstavitev na strokovni razpravi (.pdf)
  • Povezava do mednarodnega poročila in objav

Varovanje anonimnosti

Anonimnost sodelovanja je zagotovljena na mednarodni in nacionalni ravni z metodologijo, ki se v celoti odpove zbiranju katerihkoli osebnih podatkov in sledi sodelujočim v raziskavi izključno po njihovih številskih identitetah. Več je v pojasnilih o uporabi podatkov.


Sodelovanje šol v raziskavi

Zbiranje podatkov je bilo v celoti digitalno, s spletnimi vprašalniki in vsemi drugimi koraki, ki so bili opravljeni po elektronskih poteh. Za sodelovanje šol v raziskavi in več informacij smo zasnovali projektno spletno stran TALIS Slovenija: http://talispei.splet.arnes.si

Dostopnost